Кабінет міністрів України схвалив скасування коефіцієнтів, які застосовуються до ставок екологічного податку за утилізацію знятих з експлуатацію транспортних засобів, повідомив міністр екології та природних ресурсів Олег Проскуряков.
За його словами, відповідний законопроект уряд в цілому схвалив на сьогоднішньому засіданні, але його ще потрібно доопрацювати з Міністерством доходів і зборів, після чого документ буде направлено до парламенту.
Як повідомлялося, закон "Про утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів", прийнятий 4 липня Верховною Радою і підписаний президентом Віктором Януковичем 31 липня, опубліковано 7 липня, він набрав чинності 8 серпня. Підписаний 30 липня і опублікований 7 серпня закон про внесення змін до Податкового кодексу щодо сплати екологічного податку набрав чинності з 1 вересня 2013 року.
Законом передбачено, що сума податку з кожного транспортного засобу сплачується з урахуванням базової ставки та коригуючих коефіцієнтів, які прив'язано до обсягу двигуна і залежить від того, новий ТЗ чи старий.
Разом з тим, президент України Віктор Янукович доручив Кабінету міністрів України удосконалити закон про утилізацію, привівши його норми у відповідність до норм Світової організації торгівлі (СОТ), а також скасувати коригуючі коефіцієнти.
Згідно з законом, суми утилізаційного податку становлять для нових легкових автомобілів (залежно від об'єму двигуна) від 4,73 тис. грн до 30,25 тис. грн, для нових комерційних вантажних автомобілів і автобусів (залежно від повної маси) - від 8,8 тис. грн до 14,74 тис. грн.
Раніше Мінекології оприлюднило розроблений у відомстві законопроект, яким запропонував скасувати коригуючі коефіцієнти до базових ставок податку на утилізацію транспортних засобів: 5,5 тис. грн для легкових автомобілів і 11 тис. грн для інших автотранспортних засобів.
- Мінекології запропонувало зробити утилізаційний податок однаковим для всіх автомобілів
Прийняті закони передбачають, що вітчизняні автовиробники звільняються від сплати збору під гарантії створення утилізаційних потужностей.
Відзначимо, що введення Україною податку за утилізацію авто є проблемним питанням у відносинах з Євросоюзом, фактично будучи для ЄС "червоною ганчіркою". ЄС наполягає на скасуванні цього податку, що є одним з критеріїв, виконання яких необхідне для майбутньої зони вільної торгівлі в рамках Угоди про асоціацію. !zn
Читайте також:
МВС пропонує спростити контроль за сплатою утилізаційного податку
Введення утилізаційного збору спровокувало рекордне зростання продажів автомобілів
У 2014 році кожен третій випущений в Україні автомобіль буде китайським