Аналіз даних митниці, «Укрзалізниці» і операторів нафторинку свідчить, що на другому за величиною нафтоперевалочному комплексі України - Феодосійському підприємстві з забезпечення нафтопродуктами - активізувалися контрабандні поставки дизеля і бензину.
За даними експерта, вперше ринок помітив контрабандні поставки в середині 2010 року. До кінця року недоплата за податками склала 360,2 млн грн (186,5 млн грн ПДВ та 173,7 млн грн акцизного збору).
«З липня по грудень 2010 року митниця (Феодосіївська - ред.) не зафіксувала жодної тонни бензину. Неймовірно, але дані «Укрзалізниці» показують, що з Феодосійської нафтобази за зазначений період було відправлено по регіональних нафтобазах 127 тис. тонн бензину! Тобто вхід по митниці - нуль, вихід на ринок - 50 залізничних потягів!», - пише С. Куюн.
У першому півріччі 2011 року контрабандні поставки були практично згорнуті. Але з початком курортного сезону вони відновилися. З червня по вересень нафтобаза прийняла 162 тис. тонн бензину А-95, з яких митниця зафіксувала лише 80 тис., або половину. Те ж стосується і дизельного палива: 151,7 тис. тонн (зафіксовано 50 тис. тонн). За 4 місяці 2011 року бюджет країни недоотримав ще близько 440 млн грн.
За даними експерта, схема продовжує працювати і зараз.
«За оперативними даними, у жовтні у Феодосії розвантажилося 15 тис. тонн бензину та 30 тис. тонн дизпалива. Подивимося, чи помітить їх митниця? Може, нам теж примарилося, такі нині тумани на воді бувають? Начебто ні, чітко читаємо на бортах кораблів у Феодосійській нафтогавані: CAPE BLANC (прибув 23 жовтня), GORCHALI (28 жовтня), MAX SHULTE (30 жовтня)», - зазначає автор.
Нагадаємо, що Феодосійська база знаходиться в підпорядкуванні Міненерговугілля.
У серпні 2010-го дочірнє підприємство «Лівела» СП «Тайстра» на підставі судових рішень почало імпортувати нафтопродукти (а потім і нафту) без сплати податків. Збиток держави склав 3 млрд грн.