Дестабілізації ринку пального через мобілізацію не буде, оскільки імпортування залізницею має значно більший обсяг, що зріс майже вдвічі. Про такі наслідки зазначає у публікації на ZN.UA “Точка опори: як працює ринок пального у 2024 році”, директор ВАТ “Консалтингова група А-95” Сергій Куюн та Наталія Курган, журналіст “Консалтингової групи "А-95”.
Як зазначають автори публікації, такий аналіз подій особливо важливий у контексті заяв про можливу руйнацію налагодженого ринку постачання пального, внаслідок мобілізації водіїв бензовозів, які транспортують паливо з Європи.
“Об’єктивних підстав для таких прогнозів немає, адже на автомобільний імпорт бензину й ДП припадає не більш як 15%, що з легкістю можна замістити залізничним транспортом. Тим паче, що про 100% випадання автообсягів не йдеться, оскільки окремі нафтотрейдери займалися бронюванням водіїв і тепер збережуть імпорт без змін”, – говориться у статті.
Які зміни відбулись на українському бензиновому ринку?
Список лідерів-імпортерів не змінюється під тиском обставин – це ОККО, WOG і UPG. кожна з компаній по своєму розподілила напрямки імпорту палива.
ОККО розподілила обсяги постачання між Румунією й Польщею приблизно порівну WOG додає до згаданих країн, контракт з Orlen Lietuva. UPG навпаки, зосередилась на постачанні практично з одного джерела – PCK Schwedt, який розташований в Німеччині.
У квітні 2022 року дефіцит палива на українських АЗС спрогнозували на місяць, а Кабмін буде змушений відкоригувати розрахунок ціни нафтопродуктів з урахуванням логістики, що подорожчала.