Про це пише в своїй статті для DT.UA Валерій Мазур, доктор технічних наук, професор, член-кореспондент НАН України, міністр промисловості України у 1995-1997 рр.
На його думку, зазначене може відбутися в короткий проміжок часу (зупинка приймання аміаку ОПЗ автоматично зупиняє його транспортування по трубопроводу) внаслідок дії третіх осіб, які в результаті приватизації отримають контроль над ОПЗ і комплексом перевалки.
"Одеський припортовий завод, крім виробництва хімічної продукції (аміаку технічного і карбаміду), надає послуги з перевалки на судна аміаку власного виробництва, а також того, що надходить від азотних підприємств України та Росії залізницею і аміакопроводом. На цьому ринку послуг ОПЗ посідає монопольне становище і вирішальним чином впливає на обсяги експорту цієї продукції з порту "Південний", - пише Мазур.
Він зазначає, що згідно з чинним законодавством України (Закон України "Про трубопровідний транспорт" №192/96-ВР від 15 травня 1996 г.) українська ділянка магістрального аміакопроводу Тольятті-Одеса має важливе економічне та оборонне значення й перебуває в держвласності. Держпідприємство, що його обслуговує, - УДП "Укрхімтрансаміак" - є стратегічним і не підлягає приватизації.
"У разі приватизації ОПЗ - без виокремлення зі складу заводу комплексу з перевалки аміаку - є великий ризик подальшого підвищення тарифу за надані послуги, зниження інтересів експортерів до перевалки в порту "Південний", зменшення обсягів транспортування аміаку. Прийом, захолоджування, зберігання та перевантаження на морські судна аміаку, що надходить аміакопроводом від російських і українських виробників, є завершальним етапом транзиту аміаку (для інформації: саме після завершення виконання всіх вищезазначених процедур і відбувається закриття митних декларацій), без здійснення якого не відбувається фізичний рух аміаку трубопроводом. З урахуванням технічної нерозривності аміакопроводу і комплексу перевалки ОПЗ, а також неможливості проведення транзиту аміаку без належно функціонуючого комплексу перевалки виникає логічне запитання: чому об'єкт, що є стратегічним і не підлягає приватизації, - магістральний аміакопровід - залежить від ОПЗ, що підлягає приватизації, у структурі якого і перебуває комплекс перевалки?", - йдеться в статті.
Нагадаємо, Фонд державного майна (ФДМ) запропонує нижчу стартову ціну для приватизації ПАТ "Одеський припортовий завод" наступного тижня. У ФДМ розраховують на підвищення інтересу інвесторів до об'єкта й успішне проведення приватизаційного конкурсу наприкінці жовтня – початку листопада.
Детальніше про приватизацію ОПЗ читайте у статті Валерія Мазура "Одеський припортовий: Ахіллесова п'ята урядів України" у свіжому випуску тижневика "Дзеркало тижня. Україна".