Блокування кордону з Польщею може припинитися до 1 лютого – що може стати цьому на заваді

ZN.UA Ексклюзив
Поділитися
Блокування кордону з Польщею може припинитися до 1 лютого – що може стати цьому на заваді Робоча група засідає під керівництвом віце-президента Союзу підприємців та роботодавців Польщі Марчіна Новацького та спеціального торгового представника Федерації роботодавців України Михайла Бно-Айріяна © Федерація роботодавців України
Український та польський бізнес напрацювали низку компромісних рішень, але їх виконання залежить від позицій урядів Польщі та України

19 грудня Федерація роботодавців України оприлюднила інформацію про результати 10-годинних перемовин між представниками польського та українського бізнесу щодо шляхів розблокування кордону між Польщею та Україною для автомобільних перевізників. Ініціаторами цього діалогу стали Союз підприємців та роботодавців Польщі (ZPP) та Федерація роботодавців України (ФРУ, FEU), які на початку грудня створили переговорний майданчик – те, чого до цього часу не спромоглися зробити уряди країн.  

«За результатами суботніх перемовин маємо перелік конкретних напрацювань, згідно яких будемо рухатися у подальшому пошуку компромісу. Зокрема, одна із пропозицій робочої групи полягає у тому, щоб працювати шляхом подальших переговорів та розробити до 1 лютого 2024 року можливі пропозиції щодо посилення взаємного рівного допуску перевізників до польського та українського ринків перевезень. Водночас страйкарі мають зробити кроки з розблокування кордону», – йдеться у повідомленні ФРУ.

У Федерації уточнюють, що спільна робоча група не змогла дійти згоди стосовно питання регулювання ринку міжнародних перевезень Україна-ЄС після 30 червня 2024 року (коли завершиться дія «транспортного безвізу») – польська сторона запропонувала обговорити його вже після засідання робочої групи 16 грудня.

«У той же час протестувальники задекларували готовність збільшувати пропуск машин по заблокованим пунктам пропуску і по кільком із них показники зросли у кілька разів. Зокрема, на Раві-Руській та Краківці маємо попередню інформацію щодо пропуску до 10 машин на годину. Ягодин, на жаль, наразі заблоковано, але сподіваємося, що і там пропуск машин буде збільшено», – зазначають у Федерації.

Завтра, 20 грудня, у Варшаві має відбутися зустріч міністрів Польщі й України з питань транспорту та інфраструктури, які мають розглянути принаймні частину напрацювань польського й українського бізнесу щодо розблокування кордону 

За даними джерел ZN.UA серед учасників переговорного процесу, саме на зустрічі міністрів у Польщі може бути вирішене питання припинення блокування кордону до 1 лютого. Для цього український та польський уряди мають письмово зобов’язатися почати напрацьовувати інструменти й методи регулювання ринку міжнародних перевезень ЄС-Україна після завершення дії «транспортного безвізу» 30 червня 2024 року. Якщо польську сторону задовольнять нові умови регулювання ринку, то вони і після 1 лютого вже не будуть блокувати кордон. 

За словами одного з членів переговорної групи, ще одним критичним для польської сторони моментом є вимога зробити перехід «Угринів-Долгобичув» для пропуску виключно порожніх вантажівок з європейською реєстрацією. Це питання також має бути вирішене 20 грудня – для повного припинення блокування кордону.

За інформацією джерел ZN.UA, у проєкті спільної декларації, яку розробляла робоча група та яку так і не погодили сторони (бо польський бізнес чекає на результати зустрічі українського та польського міністрів 20 грудня), була зазначена низка компромісних заходів. Серед них:

  • створення окремої черги для порожніх вантажівок у пунктах «Ягодин – Дорогуськ» та «Краківець – Корчова»;
  • пілотний проєкт живої черги з реєстрацією в «Е-черзі» перед перетином кордону в пункті «Нижанковичі-Мальховіце»;
  • створення експериментальної третьої черги у системі на пункті пропуску «Ягодин-Дорогуськ» (пріоритетна для товарів певних категорій – вантажівка з пріоритетним вантажем їде після кожних звичайних п’яти).

Також у декларації зазначається, що сторони домовилися просити польські та українські ЗМІ послабити рівень напруги у медіа, соцмережах та публічних дискусіях навколо теми блокування кордону. 

Нагадаємо, через блокаду кордону польськими перевізниками український експорт скоротився на 40% на цьому напрямку, а бюджет втратив 9,3 млрд грн митних платежів. Чому протест польських автоперевізників є нераціональним, спираючись на цифри пояснює Редакторка відділу економіки ZN.UA Юлія Самаєва у статті «Блокада кордону. Що варто пояснити полякам, аби її припинити».

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі