Міністерство відновлення України та Міністерство інфраструктури Польщі працюють над врегулюванням ситуації на кордоні, де польські перевізники продовжують блокувати кілька пунктів пропуску для нашого вантажного транспорту. Представники двох відомств погодили низку заходів під час зустрічі у Варшаві, повідомила пресслужба Мінвідновлення у Facebook.
Серед погоджених заходів:
- відкрити пункт пропуску “Угринів – Долгобичув” для руху порожніх вантажівок з метою збільшення пропускної спроможності кордону та зменшення навантаження на інші пункти;
- запровадити окремі паси для порожніх транспортних засобів у системі “єЧерга” на пунктах пропуску “Ягодин – Дорогуськ” і “Краківець – Корчова”, де наявні фізичні смуги для порожнього транспорту і на українському, і на польському боці;
- запустити пілотний проєкт реєстрації в “єЧерзі” безпосередньо перед проїздом через кордон на пункті пропуску “Нижанковичі – Мальховіце” на один місяць.
Водночас сторони не обговорювали питання скасування чи внесення змін до “транспортного безвізу”.
“Польські протестувальники наполягають на функціонування “Угринів – Долгобичув” та “Нижанковичі – Мальховіце” лише для транспорту на реєстрації ЄС. Така позиція неприйнятна для України та Європейського Союзу, адже це дискримінаційна норма по відношенню до інших країн. Останнє було підтверджено під час засідання Координаційної платформи Україна-Польща-ЄС за участі керівництва Директорату Єврокомісії з питань транспорту та мобільності (DG MOVE) 30 листопада”, — зазначили в Мінвідновлення.
Міністерство та DG MOVE розробляють “стратегічні рішення”, щоб врегулювати ситуацію з чергами на кордоні та зменшити напруженість у питанні автоперевезень.
“Ключовими позиціями є покращення пропускної спроможності наявних пунктів пропуску, зокрема ефективності фітосанітарного та інших видів контролю, для дотримання меморандумів, що регулюють кількість вантажівок пропущених через кордон. Також йдеться про розроблення Плану дій щодо розбудови українсько-польських пунктів пропуску (з українського боку стратегія розбудови вже готова)”, — додали в повідомленні.
Не дивно, що блокування польськими перевізниками пунктів пропуску щодень генерує нову теорію змови, — раціонального у діях поляків годі й шукати. Більш того, збитки Польщі такі, що ми не здивуємося, якщо місцеві підприємці зрештою вийдуть на протести проти протестів місцевих автоперевізників. Спираючись на цифри, ситуацію пояснює Юлія Самаєва у статті "Блокада кордону. Що варто пояснити полякам, аби її припинити".