Міністр культури України Євген Нищук у неділю, у День захисту дітей, "благословив" Нову Сцену у центрі Києва (на вулиці Прорізна, 17) і заговорив про можливе введення у майбутньому контрактної системи в українських театрах.
У центрі столиці на вулиці Прорізна, 17, у неділю, 1 червня, відкрилася Нова Сцена, а фактично автономний театр - під дахом Київського академічного Молодого театру. На місці колишніх складів та офісу модельєра Вікторії Гресь нині - сучасний театральний простір: з окремим центральним входом з вулиці, з просторим фойє, гардеробом і сценічним майданчиком, який розраховано на 50-100 глядачів (залежно від проекту).
Як повідомили ZN.UA в адміністрації Молодого, цей сценічний простір театр облаштовував протягом року ("власними силами"), попередньо вирішуючи юридичні питання з колишніми орендарями тощо.
Нову Сцену, за заявою адміністрації, буде повністю віддано під творчі роботи молодих українських режисерів і акторів - дебюти, експерименти, інноваційні проекти.
"Не таємниця, що сьогодні Україна потребує нових імен і в режисерському, і в акторському цеху. Тому ми і вирішили зробити з центрі столиці такий собі полігон для "зльоту" молодих театральних талантів. Вже у тестовому режимі наша Нова Сцена підготувала дві вистави. Перша - хореографічна - "Розпуста змії", яку поставила Ірина Пастущак, учениця Леся Танюка. Ще одна "молода" режисерська робота - Катерини Лободи (учениці Едуарда Митницького), це спектакль під назвою "У чому диво, тітка (або Українська хата)" за п'єсою сучасного українського драматурга Надії Симчич", - розповідає художній керівник Молодого театру Андрій Білоус.
Як зізнаються в театрі, саме з цією виставою пов'язано чимало несподіванок і відкриттів. Оскільки твір Надії Симчич, написаний ще два роки тому, виявився у чомусь пророчим. Драматург розповіла "сімейну" історію про те, як люди "з російським акцентом" хочуть знищити "українську хату". У хід ідуть коктейлі Молотова, задіяний навіть "Беркут". Однак, якщо в будинку міцний фундамент, то будівлю буде відбудовано - на зло ворогам і на радість українцям.
"Багато хто думає, що п'єсу написано як "замовлення" цього часу. Але це не так. Є мій текст, з відповідною датою написання... Звичайно, не всі могли припустити, що така драматургічна колізія у чому виявиться пророчою. Адже п'єса створювалася, коли ніхто уявити не міг ні Євромайдану, ні україно-російського конфлікту. Але, мабуть, драматург і повинен володіти творчою інтуїцією, щоб у нашому житті багато передчувати", - каже Надія Симчич.
В головній ролі у виставі (Дід Микола) виступає народний артист України Ярослав Гаврилюк, один з улюблених артистів легендарного Івана Миколайчука (фільм "Вавилон ХХ").
Передпрем'єрний показ вистави "У чому диво, тітка або Українська хата" відвідав міністр культури Євген Нищук, який привітав колектив з новою театральною залою у центрі Києва і по-дружньому благословив артистів і режисерів на подальші сценічні успіхи.
"Сьогодні, коли в Україні настільки напружена ситуація, коли країна фактично перебуває в стані війни, подібна подія - відкриття нового театру силами самого театру - подія просто знаменна, що потребує підтримки й уваги держави. Зрозуміло, що не всі театральні проекти в особливих умовах нашого життя сьогодні може бути профінансовано державою. Тому тим більш цінна така ініціатива, коли колектив знаходить внутрішній ресурс - та реалізує новий сценічний проект - не на словах, а на справі. Впевнений, що держава у першу чергу має звертати увагу саме на такі форми подвижницької роботи, коли колектив театру не сидить, склавши руки, а діє, відкриваючи дорогу і можливості молодим. Повторюся, особливо символічним є відкриття нової сцени у столиці саме зараз - у непростий для країни час... Якщо творча творча енергія перемагає, значить і ми переможемо", - заявив на відкритті Нової Сцени Євген Нищук.
Тут же міністр повідомив: "Вже сьогодні Міністерство культури розглядає давно назріле питання - введення контрактної системи в українських театрах. Про це багато і давно говорили. Закон про меценатство та контрактна система - теми, які потребують розгляду, вивчення та реалізації. На нещодавній зустрічі в Херсоні керівники українських театрів розглядали це питання. Враховуючи важливість і складність ініціативи, підхід до неї буде поступальним, щоб уникнути непотрібних ризиків для діяльності театрів в Україні". !zn