ЗНАМЕНИТИЙ МУРАТОВСЬКИЙ ПОВТОР...

Поділитися
Понад тридцять років тому тут, в одеському Піонерському парку (а ще раніше парк називався Місячним), діти із сусідніх вулиць хлюпалися в просторому й досить глибокому басейні, по краях облицьованому диким камінням...
Кіра Муратова у творчих роздумах

Понад тридцять років тому тут, в одеському Піонерському парку (а ще раніше парк називався Місячним), діти із сусідніх вулиць хлюпалися в просторому й досить глибокому басейні, по краях облицьованому диким камінням. Дуже зручно було: спустилася дитина з Приморського бульвару або ж піднялася з Суворовської вулиці, і відразу їй усі тридцять три задоволення, за якими до пляжу було б далеченько діставатися. Басейн порожній вже давно, про його славне минуле нагадують лише розповіді старожилів, бетонні стінки розписані молодіжним стилем «графіті», чиї значки абсолютно незрозумілі для мого покоління, зате засвідчують: тінейджери, як і раніше, проводять своє дозвілля на цьому місці, тільки зовсім інакше, у дусі часу. Але сьогодні на дні колишнього басейну розташувалися цілком дорослі люди, члени знімальної групи одеського кінорежисера Кіри Муратової. Утім, двоє дітлахів також присутні, готуються взяти участь у зйомках як юні артисти. Режисер просить їх бігати в кадрі, залазити на металеві конструкції, бути такими собі жвавими фігурками на середньому плані. Щодо плану заднього, то на ньому репетирує, розмахуючи тростиною, живописний фотохудожник Вадим Шулеко. Він має енергійно пройтися алеєю. А перший план зайнятий поки що порожньою парковою лавкою, до якої невдовзі наблизяться головні герої.

Ось і вони — фронтмен комік-трупи «Маски», заслужений артист України Георгій Делієв, а під ручку з ним народна артистка Росії Алла Демидова, котра особливих рекомендацій не потребує. Утім, у дану хвилину це вже не артисти, а несосвітенний шахрай Андрій і його жертва, багата дама. Як розповідає в паузі художник фільму Євген Голубенко (сама Кіра Георгіївна під час процесу зйомок із пресою принципово не спілкується, і в цьому її можна зрозуміти), сюжет майбутнього фільму передбачає низку злочинів без покарання, утім, не кривавих, а пов’язаних з обдурюванням-пошиванням у дурні надмірно довірливих персонажів. Андрію допомагає його кохана шахрайка Ліна, у ролі котрої знімається Рената Літвінова, що після досить довгої перерви продовжила співпрацю з Кірою Муратовою. Нині Рената тимчасово повернулася до Москви, але за кілька днів знову приїде знятися в черговому епізоді нового фільму Одеської кіностудії. Ті, хто бачив її на зйомках цієї осені, запевняють: актриса, як і раніше, гарна й загадкова, в її вустах знаменитий муратовський повтор однієї й тієї самої фрази звучить як музика (до речі, її до майбутнього кінофільму пише відомий український композитор Валентин Сільвестров).

Але ось і довгоочікувана команда оператора-постановника Геннадія Карюка: «Мотор!». До лавки наближаються Делієв і Демидова. Знаменита актриса виглядає шикарно, як і личить нудьгуючій багачці, вишуканий капелюшок у тон костюма, шифоновий шарф, елегантна сумочка (недаремно художником по костюмах у Муратової знову працює одеський модельєр Руслан Хвастов, котрий одержав «Ніку» за «Чеховські мотиви»). Зате Георгій Вікторович, позбавлений звичної усмішки та клоунського іміджу, одягнений у потерті джинси й неяскраву кепочку, особливої довіри не викликає, про що прямо й каже йому його партнерша, томливо розташовуючись на лаві (цілком по-муратовському, ось так: «Я вам не вірю. Я вам не вірю... Я. Вам! Не. Вірю?»). Зрозуміло, в фіналі їхнього діалогу чоловік хоч трохи, але збагатиться, адже потрібно дамі чимось розважитися, бодай і розіграшем банківських вкладів через довірену особу...

До роботи в кадрі готують собачку Алли Демидової, милого пекінеса, котрий напередодні безсовісно вкусив свою хазяйку, зате він надзвичайно декоративний і ефектно прикрашає кадр.

Як і «Чеховські мотиви», «Настроювач» буде фільмом чорно-білим. У одному з газетних інтерв’ю напередодні знімального періоду Кіра Георгіївна зізнавалася, що в чорно-білому кіно більше умовності, а отже, і більше мистецтва, і останнім часом їй здається, ніби кольорове кіно обмежує для неї можливості виразності. Сценарій написаний Сергієм Четвертковим за участі Муратової й Голубенка за мотивами спогадів дореволюційного сищика Аркадія Кошка. Книжку згаданого автора «Король сыска» Кіра Муратова придбала в Москві абсолютно випадково (її привабила м’яка палітурка та легкий жанр), аби згаяти час. А вийшло так, що випадок визначив діяльність режисера на найближчі років зо два, примусивши затіяти новий російсько-український проект. Продюсером «Настроювача» став колишній одесит Сергій Чліянц, котрий зняв колись як режисер на Одеській кіностудії художній фільм «По прямій лінії».

Серед учасників фільму є одеські артисти (Юрій Невгамонний, Анатолій Падука, Володимир Комаров, Інга Дороніна), є навіть арт-критик Ута Кільтер, улюблениця Муратової, «одеська Грета Гарбо». Руслан Хвастов і Євгеній Голубенко зіграють епізодичні ролі закликальників у казино, кінорежисер Микола Седнєв — слідчого, котрий безуспішно ловить шахраїв. Та й як їх упіймати, коли жертви втратили будь-яку пильність, пускають у дім кого завгодно (ось і до героїні Демидової Остап Бендер наших днів проникне під виглядом настроювача рояля), та що в дім — у своє життя, своє ліжко (історія подруги багатої вдови, скромної медсестри, котра знайшла собі нареченого-афериста за газетним оголошенням, дозволить майбутнім глядачам чимало повеселитися і знову порадіти обдаруванню Ніни Русланової, улюбленої актриси Муратової). Словом, схоже на те, що новій роботі одеського режисера віддадуть належне й високочолі інтелектуали, і глядачі, котрі віддають перевагу гостросюжетному кіно. Зйомки тривали до середини листопада, потім щедра осіння натура зникла, і роботу над «Настроювачем» довелося ненадовго призупинити. Із січня розпочнеться озвучування й тонування картини, а про прем’єру загадувати поки що зарано. Принаймні бюджет майбутнього фільму невеликий, кіноплівка витрачається групою вельми ощадливо, зйомці кожного епізоду передують скрупульозні репетиції.

Але ось, нарешті, і діти зрозуміли, в якому ритмі потрібно бігати й дряпатися вгору, дідок на задньому плані відрепетирував змах своєї палички, і полилася співуча мова Демидової: «Ну що ви так повільно йдете, таке враження, що у вас ноги важкі. Я давно вже не вірю нікому, і вам не вірю, не ві-рю...» Знято!

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі