Марк Рудінштейн знову в Одесі. І знову намагається відродити кінофестиваль «Золотий Дюк». Минулої суботи на прес-конференції він пояснив своє невгамовне бажання не фінансовими інтересами, а ностальгією за рідним містом. «Я ставлюся до Одеси, як до жінки, котру колись любив, але минули роки, вона вийшла заміж і мені залишається лише робити їй подарунки», — зауважив він. Таким подарунком і має стати кінофестиваль «Золотий Дюк».
Що ж, попри дві невдалі спроби (друга була в лютому нинішнього року), третя, треба сказати, вселяє надію. Сам Рудінштейн із цього приводу зазначив: «Кажуть, у дитинство не можна повернутися, можна лише впасти. В мене таке відчуття, що я впадаю в дитинство». Марк Григорович усе не може забути, як щоразу, щойно він брався за організацію кінофестивалю, в Одесі знаходилися люди, які говорили: «Нам варягів не треба, ми самі впораємося». Але, на жаль, не впоралися. І тепер він знову біля стерна. Проте, як сам висловився, його місія не рятівна, а об’єднуюча.
«Мій план роботи, — повідомив він журналістам, — на один-два роки, бо головне для мене — це створити команду, яка зможе самостійно заробляти гроші для проведення фестивалів у місті, в тому числі й «Золотого Дюка». Як це зробити? Наведу приклад. Під час цьогорічного кінофестивалю в Сочі ми встановили екран на майдані, і десять тисяч чоловік щовечора дивилися кіно безплатно. На цьому ми заробили півмільйона доларів. За рахунок торгівлі. За рахунок того, що місто надало ексклюзивне право фестивалю торгувати в радіусі кілометра. Але процес заробляння грошей має бути прозорим: скільки зібрали, витратили. Знаєте, як робляться деякі фестивалі? За місяць починають рахувати, скільки грошей дадуть і скільки можна вкрасти, а потім на решту роблять фестиваль. Такого бути не повинно».
Отже, для втілення в життя запланованого під керівництвом Рудінштейна в Одесі створено громадську організацію «Група компаній «Золотий Дюк», яка розпочинає роботу. Через десять місяців за підтримки мерії вона обіцяє видати на-гора міжнародний кінофестиваль. Марк Рудінштейн, який вирушає в перших числах грудня до Парижа, щоб зареєструвати нове творіння й одержати сертифікат, упевнений: «Золотий Дюк» стане у світі дев’ятим за рахунком міжнародним кінофестивалем. Він не сумнівається, що отримає клас «А», оскільки в Україні такого рівня кінофестивалю немає.
Природно, тепер «Золотий Дюк» не буде, як колись, жанровим фестивалем комедійних, пригодницьких фільмів. На ньому буде представлено ті картини, які не демонструвалися на жодному фестивалі. Днями комісія з добору розпочинає пошук таких фільмів. Як зауважив Марк Рудінштейн, це складно, бо в Україні, як і в Росії, вкрай жахливе становище з показом неліцензійного кіно. «Те, що діється на телебаченні, — свавілля, — говорив він. — Адже був уже випадок, коли продюсер, який привіз фільм, відмовився його показувати, бо по телебаченню побачив «Список Шиндлера», прем’єри якого не було навіть в Америці».
Оскільки запитань «А де українське кіно?» не уникнути, як було минулими роками, організатори вирішили зробити два фестивалі в одному. Тобто, один міжнародний зі своїм президентом і журі, а другий — український, національний. «Але не в сенсі мови, — зазначив Рудінштейн, — а фільмів, зроблених в Україні». У нашій державі виробляється три-чотири картини на рік, і в конкурсі братимуть участь фільми останніх шести років.
За словами Марка Рудінштейна, на фестивалі в жодному випадку не правитиме бал московська команда. «Я проти цього, — сказав він. — Добирачі й керівники служб фестивалю будуть комплектуватися з одеситів і киян». Що ж стосується президента, то, на думку Марка Григоровича, це має бути хороша авторитетна особа, але теж з України.
Група компаній «Золотий Дюк» організовуватиме і проводитиме не лише кінофестиваль, а й інші фестивалі, різні конкурси, концерти... Йдеться про проведення Гуморини, про створення найбільшого міжнародного циркового фестивалю, про фестиваль-конкурс пісень кіно, президентом якого стане Олександр Розенбаум. Як зазначив Марк Рудінштейн, раніше в Одесі була висока культура з прожилками гумору, а сьогодні гумор не завжди високого гатунку з прожилками культури, яка намагається пробитися нагору. Тому завдання «Групи компаній «Золотий Дюк» — допомогти їй у цьому.