Туфлі Jimmy Choo |
У культовому американському телесеріалі «Секс і місто» є епізод: коли героїня Сари Джессіки Паркер розбирає речі, на неї випадково падає коробка з її багатого зібрання взуття. Відкривши її, Керрі вигукує: «Це ж була моя улюблена пара! А я й забула про неї і не носила аж чотири роки!» Що ви, сучасна модниця, зробили б на її місці, побачивши «постаріле» на чотири роки взуття? Напевно, дуже засмутилися б, нарікаючи на забудькуватість, і засунули б назад у шафу. Керрі, анітрохи не вагаючись, відразу взула його й пішла на вечірку.
Епізод цей пригадався аж ніяк не випадково, а у зв’язку з першою річницею появи першого в Україні магазину вінтажу. Правда ж, слово «вінтаж» чимось нагадує благородне, довго витримане вино? Справді, vintage виноробний термін. Серед тлумачень я знайшла і «збір винограду», і «вино з врожаю певного року», і «марочне вино», і «вино вищої якості». Як прикметник слово перекладається «витриманий», «давній», «класичний», «зрілий». Напевно, краще й не охарактеризуєш одяг, взуття, аксесуари, які пройшли випробування часом, не втративши ні елегантності, ні шарму, ні новизни (так-так, саме так: новий погляд — нове життя). Це не ретро-мода, не «бабусина скриня», а повноцінний модний напрям, що характеризується незалежністю від заданих кимось модних установок, базується на власних переконаннях, власному баченні, свободі у створенні власного стилю з допомогою творів славетних дизайнерів, які цілком випадково не зрозуміли або вчасно не придбали після показів, а відтак йому й було дано назву — вінтаж.
Гадаю, палка любителька взуття колумністка Керрі розгулялася б, потрапивши в магазин G. STYLE. STORE. Приміром, відразу ж підбігла б до босоніжок із колекції Jimmy Choo 2000 року — легких, невагомих, неймовірно гарних, на елегантному високому каблуці, але водночас неймовірно зручних. Напевно, тому, що дизайнер шиє своє взуття особисто — вручну. Момент привабливий ще й тим, що останню колекцію Джиммі Чу показано 2002 року. А пара від Крістіана Лобутена (Christian Louboutin), прикрашена безліччю монеток і, звісно ж, із червоною підошвою! (Ніхто не помічав, як оператор «Секс і місто» ненароком наводить камеру на ніжки героїнь в елегантних черевичках, зокрема й із червоною підошвою?) А як пасували б до вечірнього вбрання запаморочливі лодочки від Valentino, розшиті коралами…
Коли рік тому SANAHUNT GROUP відкривав свій новий магазин G. STYLE. STORE. у торговельному центрі Мандарин Плаза, це було досить сміливе рішення. Якщо магазини вінтажу є в усіх світових столицях моди (до речі, у Москві також), українські модники такого явища не знали. Але творча група SANAHUNT не побоялася стати піонером. Український магазин вінтажу в Мандарин Плаза стоїть осібно — і за дизайном приміщення, і за ціновою політикою. Вінтаж тим і цінний, що ексклюзивну дизайнерську, неймовірно дорогу річ із колекцій минулих років можна купити досить дешево.
Потрапивши сюди, не можна просто ковзнути поглядом по стелажах і легко торкнутися клавесина вішалок. Тут треба ходити довго й грунтовно, вивчаючи кожну річ — адже в неї своя історія, вдихати пахощі епохи, уявляти її в собі й себе в ній. Колекція — називатимемо її так — вінтажу від SANAHUNT, як відзначають учасники творчої групи, за десять років склалася випадково — із запасників. Щось купувалося для престижу, щось виявилося незрозумілим, щось очікувало свого часу до початку нового модного циклу. Але зібрані тут різноманітні бренди провідних Будинків моди склалися у вигадливу мозаїку модного життя на зламі ХХ—ХХІ століть. Перші роботи Тома Форда для Гуччі, Джона Гальяно для Діор, Стелли Маккартні для Клоє… Парадокс у тому, що їхня цінність зростає пропорційно зниженню ціни.
Підбиваючи своєрідний підсумок до річниці відкриття, співробітники SANAHUNT GROUP вважають: проект удався. По-перше, у них з’явилися нові шанувальники. Група клієнтів SANAHUNT уже склалася, а зі створенням магазину вінтажу виникли нові можливості як для промоушену, так і для розширення продажів, яке справді існує. Новачки входять у смак, речі самі здобувають нове життя і перебудовують життя своїх господарів, змінюючи їхній світогляд. Мабуть, це і є далека мета творців проекту.
Дзеркальні плями на стінах і підлозі — ніби вітрини, зазираючи в які, бачиш не лише власне відображення, а й історію моди. Пластик, бетон, скло та багато білого простору. Гостей при вході зустрічає піджак-блуза від Voyage кольору молодої весняної зелені — із ручною вишивкою і багато оздоблена бісером. Представлені в магазині блузи та спідниця від Voyage, відомої створенням сценічних костюмів для Мадонни, — майже музейна рідкість. А їх можна не просто побачити, приміряти, а й придбати! G. STYLE. STORE позиціонує себе як магазин доступних цін.
Останнім часом тут з’явився чоловічий одяг та аксесуари — як строга класика, так і спортивна.
Єдине, за чим жалкую, — у день ювілею не вдалося побачити й приміряти взуття від Manolo Blahnik. Бо справив надто велике враження епізод із уже згаданого фільму, коли в глухому районі героїню Сари Джессіки Паркер зупинив вуличний грабіжник і наказав: «Жени сумочку та свої Manolo Blahnik!» Як ви гадаєте, що більше засмутило Керрі? Звісно ж, втрата улюблених черевичків… Проте колекція вінтажу постійно оновлюватиметься, і взуття від Manolo Blahnik — це цілком реально.
Смак доброго вина не відкривається відразу. Гурманам від моди поступово відкривається вінтаж. Особисто мені слово vintage співзвучніше зі словом «виток»…