Абсолютно умовний і абсолютно відносний! Такі особливості передноворічного «рейтингу впливовості» тих або інших культурних персонажів... Чиї дії (чи бездіяльність?) безпосередньо позначалися на «прекрасному» пейзажі творчого життя нашої країни.
Під «прекрасним» (уточнюю) слід розуміти спектр явищ культури (власне), а також фрагментарно культури масової (куди без неї?).
«Найвпливовіший» художник, оцінений у 2011-му не тільки нашою Жмеринкою, а й «їхнім» Нью-Йорком.
«Найвпливовіший» письменник, який годує читача не балачками, а рекордними тиражами…
Хто вони?
Спочатку ця рейтингова затія мною замишлялася як «спільний», вибачте, «проект» із активною соціальною мережею Facebook. Хай, думав, колективний демократичний розум (із освіченої френд-стрічки) напружить звивини - і об’єктивно вичленує бодай кількох героїв поточних днів нашого життя...
Гуманітарний задум зазнав ганебного краху! І практично всі запропоновані народом кандидатури довелося відкинути - як непотрібні або неадекватні!
Сердючка? Жартуєте? Надворі не 2001-й, а на десять років «старший».
Поплавський? А цей куди? Ще шість років тому він на Святому письмі поклявся: «Піду з мистецтва!». І тепер, мабуть, замість нього в телевізорі корчиться клонований фантом або найнятий «кульком» артист Безруков у відповідній гумовій масці.
Все це - «герої вчорашніх днів».
А тим часом і 2011-й, що минає, наповнений судовими трилерами і протестними серіалами, виявився місцями «врожайним» на прекрасне. Щось цвіло. І десь колосилося.
Небідний художник
Живописець, котрий всерйоз вплинув нинішнього року на мафіозні розклади української арт-тусовки, - 65-річний Анатолій КРИВОЛАП.
Літературні сноби Люко недолюблюють. Кажуть - «Село...» (Хоча останній її роман - про місто Київ, лігвище змієве.) На чужі елітарні городи (на кшталт Матіос і Забужко) Дашвар, втім, не залазить, бо в неї своя «ділянка».
І книжки цієї Люко я розглядаю крізь «призму» дієвої популяризації української мови: помірно якісною сучасною белетристикою.
Кому від цього зле? Якщо книжки нарозхват. Якщо за їх «мотивами» можна навіть сучасне кіно знімати. І хай видадуть свої малолітражні терзання деякі наші «прогресивні» скиглії - причому стотисячними тиражами... А потім продадуть... А потім і поговоримо.
Фабрикант мрій
Найуспішнішим, а відповідно - і найвпливовішим телеменеджером року знову виявився Володимир Бородянський (СТБ). За комерційною аудиторією його канал у 2011-му утримує гегемонічний вплив на злегка культурні народні маси, по ходу маневрів посягаючи на святе - на традиційну першість «Інтера».
«Людиною Герман», як припускали, начебто не є, оскільки веде якусь свою індивідуальну партію...
У стислі терміни «угіддя» його Мінкульту помітно обросли новими заповідниками, старими комітетами, численними відгалуженнями, важливими спорудами.
«Усе - в дім!»
Про рівень впливовості нинішнього «царства Кулиняка» свідчить і успішне просування ним вочевидь спірних законопроектів - «Про гастрольну діяльність», зокрема.
Добрі язики кажуть, буцім запорука такої впливової активності - у близькому доступі до президента. Буцім на дозвіллі вони разом навіть у теніс грають...
...Ну і доки між ними літає веселий тенісний м’ячик, гравці не один раз згадають давно перевірений часом крик: «Культура гине!».