Пабло Пікассо: закохане «чудовисько»

Поділитися
У Національному художньому музеї України за сприяння Посольства Іспанії в Україні експонується виставка Пабло Пікассо Suite Vollard...

У Національному художньому музеї України за сприяння Посольства Іспанії в Україні експонується виставка Пабло Пікассо Suite Vollard. Представлено сто офортів художника, створених у період його любовних осяянь. З моменту відкриття виставки минуло зовсім трохи часу, але її вже встигли відвідати близько п’яти тисяч «спраглих прекрасного».

Загальновідомо, що Пікас­со — один із найдорожчих художників планети. Скажімо, його метрове полотно «Хлопчик із люлькою» продали на аукціоні Сотбі у Нью-Йорку в травні 2004-го за 104,2 млн. дол.!

Однак незважаючи на зашкалені ціни на витвори генія, проблем із транспортуванням графічних шедеврів Пікассо в Україну майже не виникало. Виявляється, роботи в цій техніці більш пристосовані до зміни температур.

Колекція Suite Vollard належить іспанському фонду ICO. Зібрати всі гравюри цієї серії виявилося дуже непросто. Оскільки тривалий час вони перебували в кількох власників. Фонд ICO виконує справді благородну місію, оскільки опікується збиранням і зберіганням робіт багатьох іспанських художників.

Сама техніка офорта перед­бачає малювання металевими інструментами по лакованій (теж металевій) пластині. Потім малюнок переносять на папір. Пікассо використовував і іншу техніку — «суха голка», вона більш делікатна, ніж офорт, художник застосовував її при створенні останніх своїх гравюр.

Вакханалія Мінотавра. Офорт. 18 травня 1933 р.
Наприклад, на гравюрі «Дів­чинка веде сліпого Мінотавра» або «Вмираючий Мінотавр» людинобика зображено зовсім безпорадним. І навпаки: сексуально-агресивним на гравюрах, що відтворюють вакханалію («Вакханалія з Мінотавром», «Мінотавр, п’яниця і жінки» та ін.).

На багатьох роботах Мінотавр Пікассо оточений антич­ною живністю (фавни, кентаври...), котру, здається, виписано одним розчерком пера.

Ще один міф — про Пігма­ліона — ключовий у виставці Suite Vollard. Очевидно, що жінку художник обожнює. Образ своєї музи — Марії-Терези — він різнопланово передає в багатьох сюжетах («Скульптор відпочиває», «Скульп­тор і модель», «Натурниця поруч із великою скульптурою», «Дві натурниці спостерігають одна за одною»).

Причому художник так майстерно подає контури людського тіла, що, здається, не відриваючи руки, створює цілком завершений образ, плавно передаючи всі форми, без зайвих штрихів і підмальовок.

Впадає в око й надзвичайна емоційність майстра. Помітно, як Пікассо намагається уникати однозначності, хоча й відтворює світ лише чорним і білим...

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі