ЛЮДСЬКА ЯКІСТЬ «1+1»

Поділитися
Зізнаємося, вітчизняне ТБ не вельми тішить глядача «лица необщим выраженьем». Часто навіть здаєть...

Зізнаємося, вітчизняне ТБ не вельми тішить глядача «лица необщим выраженьем». Часто навіть здається, що багато програм закроєно під однакові лекала, а повторювані тут і там серіали поглиблюють стійке враження монолітної сірості. Утім, задля справедливості слід визнати: це не так вина, як біда українського ТБ. Жорсткі вимоги конвеєрного виробництва, брак коштів, дефіцит ідей, та, зрештою, і вітчизняна владна специфіка не дуже сприяє створенню багатого й різноманітного візуального продукту.

На цьому тлі залишається лише дивуватися, як каналові «1+1» вдається ось уже шість років поспіль бути для аудиторії постійно новим і несподіваним. Утім, якщо розібратися, то дивуватися якраз і немає з чого, бо все цілком закономірно. У тім-то й річ, що діяльність каналу — не феномен, а логічний результат доброї роботи ідеї. Сьогодні вже ввійшла в історію розповідь про те, як у кав’ярні київського Будинку кінематографістів зібралися професійні й успішні кінематографісти, увінчані лаврами не одного фестивалю, — Олександр Роднянський, Володимир Оселедчик, Юрій Макаров. У результаті цього міні-конклаву вирішили зробити в Україні класне, якісне телебачення. І в них це вийшло. Можливо, завдяки, як влучно зазначив хтось із колег, диктаторській цілеспрямованості й упертості, що невіддільні від режисерського ремесла, звичці мислити категоріями екрана, а також — умінню створювати команду.

Останнє особливо важливо. Саме згуртовані цехові команди, що генерують нові ідеї, — справжній підмурівок спроможності «1+1». Це дозволяє каналу один раз на сезон повністю оновлювати все оформлення, свою «картинку», разом із форматом основних програм. Постійний творчий процес підтримується і завдяки принциповій відкритості для талановитих людей та цікавих ідей, незалежно від того, звідки вони приходять. На «1+1» працює добра третина членів Спілки кінематографістів України. У багатьох зірок каналу за плечима — далеко не телевізійний досвід. Всенародно обожнювана, здатна легко підкорювати міжнародні телефестивалі чарівна Ольга Герасим’юк (автор і ведуча програми «Без табу», «Версії») прийшла з газетної журналістики, Анатолій Борсюк, автор яскравих «Монологів», оригінальних спецпроектів, — відома людина в документальному кіно. Данило Яневський, історик за освітою, також прийшов на телебачення з газетної журналістики. Алла Мазур мала досвід роботи на ТБ і до «1+1», а перед тим працювала на радіо. Приклади можна наводити ще й ще. Переможні результати багатьох призових гонок від Москви до Нью-Йорка для «1+1» — традиція. Але головне — навіть не визнання професіоналів (хоча це, безперечно, важливо та престижно), а стабільний інтерес до каналу масової аудиторії.

Не секрет, що ще років шість тому значна частина телеглядачів визнавала в основному російськомовне телебачення з тієї простої причини, що протиставити йому було нічого. «1+1» опинився в ролі мало не єдиного провідника національної самоідентифікації. Витримувати дуже жорстку конкуренцію спочатку з московськими телеканалами, а згодом з переважно російськомовним «Інтером» дозволяє, хоч як це парадоксально, сама українська мова, справжня, літературна, якою говорять ведучі програм «1+1», якою дублюють більшість фільмів та серіалів. Але сама собою мова ще нічого не означає. Головне все-таки, що нею озвучують і в якому вигляді подають глядачам. Інакше кажучи, наскільки вільно на каналі володіють мовою телебачення.

Тут можна довго та грунтовно вдаватися в нюанси й характери різних програм. Репортерська чіткість Телевізійної служби новин «ТСН», легкість, іронічність і інтелігентність «Сніданку з «1+1», пристрасті по «Табу» й сповідальні драми «Без табу», захопливість і віртуозність «Автопарку», повний букет — на будь-який смак — гумористичних і розважальних шоу... Але слід зупинитися на тому, що об’єднує ці такі різні програми. Усе той самий відомий «людський чинник». Бо ведучий кожної програми — неодмінно знана й неповторна особистість, зі своїм характером і звичками. Емоційність і материнські інтонації Ольги Герасим’юк контрастують і водночас взаємодоповнюються «зубастістю» Миколи Вересня («Без табу»). А відтак на діапазоні авторських передач «1+1» перед глядачами протягом тижня проходить багатюща гама інтонацій, облич, темпераментів.

Є в каналу ще один «кит», на якому «1+1» будує свою політику, — залучення глядачів до телепроцесу. Причому способи цього залучення найрізноманітніші — від проблемних опитувань до найнесподіваніших форм участі — приміром, телерозіграшів у «Прихованій камері». Таким чином люди почуваються не рабами «ящика», а рівноправними співтворцями того, що їм, власне, показують. Саме шанобливе, паритетне, якщо хочете, ставлення до публіки дозволяє «1+1» бути собою.

«1+1»
Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі