Кадр із фільму «Телець» |
А з 29 вересня цінителям авторського кіно буде надана можливість тривалого і, мабуть, найповнішого ознайомлення з творчістю Олександра Сокурова. Про кожну роботу цього майстра ми розповідали в «ДТ» в міру їх появи на екранах (переважно фестивальних), тож лише оголошу «меню» для цінителів і пообіцяю услід за організаторами ретроспективи ексклюзивну розмову з режисером.
Відкриється ретроспектива фільмом «Молох», який отримав на Каннському фестивалі премію за найкращий сценарій. Картина одержала також Гран-прі на «Кінотаврі-1999». Правда, режисер від призу відмовився, чим викликав нездорове пожвавлення в рядах представників деяких ЗМІ. З Юрієм Арабовим, сценаристом цієї картини, зроблено й наступну картину — «Телець» (30 вересня, Великий зал МЦКМ). Обидва ці фільми — частина десятисерійної, задуманої Сокуровим роботи, присвяченої дослідженню природи диктатури, розтлінню особистості при владі. А потім протягом тижня на вечірніх —десятигодинних— сеансах можна буде подивитися чи переглянути попередні твори Олександра Сокурова: «Самотній голос людини» (за мотивами оповідання Андрія Платонова), «Скорботна нечутливість» (за мотивах п’єси Бернарда Шоу «Дім, де розбиваються серця»), «Дні затемнення» (за романом братів Стругацьких), «Спаси і сохрани» (за романом Гюстава Флобера «Мадам Боварі»), «Мати й син» і кілька документальних картин, у тому числі картина про життя А.Чехова «Тихі сторінки».
Комерційним заходом майбутню ретроспективу, мабуть, не назвеш, хоча, судячи зі збільшення кількості охочих дивитися хороше кіно, ще як сказати...