Кремль розгорнув у США активну компанію із дезінформації на тлі виборів президента – AP

Поділитися
До неї залучили піар-компанії і націлились на несвідомих американців.

Кремль розгорнув кампанію із дезінформації про президентські перегони в США, націлену на несвідомих американців, та використовує комерційні російські компанії зі зв'язків із громадськістю для поширення інформації, пише агентство Associated Press із посиланням на високопоставлених представників американської розвідки,

Попередження з’явилось після кількох бурхливих тижнів у політиці США, які змусили Росію, Іран і Китай переглянути деякі деталі своїх пропагандистських планів. За словами представників розвідки, незмінною залишається рішучість цих країн заповнити інтернет неправдивими і підбурювальними заявами про американську демократію, щоб підірвати довіру до виборів.

«Американська громадськість повинна знати, що контент, який вони читають в інтернеті, особливо в соціальних мережах, може бути іноземною пропагандою, навіть якщо здається, що він походить від співвітчизників чи із Сполучених Штатів», - заявив представник Офісу директора національної розвідки США.

Він додав, що Росія продовжує становити найбільшу загрозу, коли йдеться про дезінформацію під час виборів, хоча є ознаки того, що Іран також активізував свої зусилля, а от Китай діє обережно.

Так, пов'язані з Кремлем групи все частіше наймають маркетингові та комунікаційні фірми, розташовані в Росії, для аутсорсингу частини роботи зі створення цифрової пропаганди, аби замести сліди.

Дві такі фірми стали об'єктом нових санкцій США, оголошених у березні. В США заявили, що ці дві російські компанії створили фейкові веб-сайти та профілі в соціальних мережах для поширення кремлівської дезінформації. Їхня псевдоінформація може бути зосереджена на кандидатах або голосуванні, або на питаннях, які вже є предметом дебатів у США, як от  імміграція, злочинність або війна в Газі.

Кінцева мета таких вкидів полягає в тому, щоб змусити американців поширювати російську дезінформацію, не ставлячи під сумнів її походження. За словами чиновників, люди набагато більш схильні довіряти і репостити інформацію, яка, на їхню думку, походить з вітчизняного джерела. Фейкові веб-сайти, створені для імітації американських ЗМІ, і профілі в соціальних мережах, створені за допомогою штучного інтелекту, - це лише два методи. Тому іноді американці, американські технологічні компанії та засоби масової інформації охоче посилюють і повторюють меседжі Кремля.

Голова Комітету з питань розвідки Сенату Марк Ворнер заявив минулого місяця, що він побоюється, що цього року США можуть бути більш вразливими до іноземної дезінформації, ніж це було перед виборами 2020 року. Він сказав, що попередження представників розвідки свідчить про те, що вибори в США «перебувають під прицілом поганих акторів по всьому світу».

«Це також тривожно підкреслює, наскільки іноземні гравці - і особливо Росія - покладаються на свідомих і несвідомих американців для просування проросійських наративів у Сполучених Штатах», - зазначив Ворнер.

Як один із показників загрози, чиновники, які відстежують потоки іноземної дезінформації, називають винесення вдвічі більше попереджень політичним кандидатам, урядовим лідерам, виборчим штабам та іншим особам, які стали мішенню для іноземних груп у виборчому циклі 2024 року, ніж у виборчому циклі 2022 року.

Зокрема, Росія та інші країни намагаються використати у власних цілях деякі з останніх подій у президентських перегонах, зокрема спробу вбивства колишнього президента Дональда Трампа та рішення президента Джо Байдена вийти з перегонів на користь віце-президентки Камали Гарріс.

До прикладу, після нападу на Трампа російські дезінформаційні агентства швидко поширили заяви про те, що риторика демократів призвела до стрілянини, або навіть просували безпідставні теорії змови, що замах організували Байден або український уряд.

Представники розвідки, які зараз у відставці, вказали, що російська пропаганда спрямована на підтримку Трампа. Водночас підрив підтримки України залишається головною метою російської дезінформації, а Трамп у минулому вихваляв президента Росії Владіміра Путіна і вважається менш прихильним до НАТО.

Водночас Китай, який нещодавно розгорнув масштабну дезінформаційну кампанію щодо виборів на Тайвані, демонструє набагато більшу обережність, коли мова йде про США. АР зазначає, що Пекін може використовувати дезінформацію, щоб вплинути на перегони в Конгресі або інші змагання, в яких кандидати висловлюють різкі висловлювання щодо Китаю. Але експерти не думають, що Китай намагатиметься вплинути на президентські перегони.

Натомість більш агресивну позицію демонструє Іран. Директор Національної розвідки США Авріл Хейнс заявила нещодавно, що іранський уряд таємно підтримує американські протести проти війни Ізраїлю проти ХАМАСу в Газі. Вона зазначила,  що групи, пов'язані з Іраном, видавали себе за інтернет-активістів, заохочували протести і надавали фінансову підтримку деяким протестним групам.

За словами американських чиновників, Іран виступає проти кандидатів, які можуть посилити напруженість у відносинах з Тегераном. Цей опис підходить для Трампа, адміністрація якого розірвала ядерну угоду з Іраном, відновила санкції і наказала вбити високопоставленого іранського генерала.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі