Ще не так давно незграбна істота зі скрипучим голосом, блискучим металевим корпусом і суто механічною пластикою рухів була неодмінним атрибутом науково-фантастичних романів. Наприкінці минулого століття перші побутові роботи отримали постійну прописку на демонстраційних стендах найпросунутіших компаній з виробництва електроніки. А відтепер обзавестися такою «іграшкою» може кожен бажаючий, у якого є відповідні кошти.
Піонер світового роботобудування — японська корпорація Sony Corp. На її останньому демонстраційному стенді увагу журналістів привернув 60-сантиметровий гуманоїд SDR-4X, що весь покритий сріблястим сплавом і смішно крутить круглою головою з такими самими круглими очима. «Цей робот створений для того, аби жити разом з людьми в їхніх будинках», — заявляє Тошидата Дої, віце-президент японської корпорації. Порівняно з попередньою моделлю, продемонстрованою рік тому, цей робот уміє значно більше. Насамперед, він може досить упевнено долати такі підступні покриття для підлоги, як килим. Для цього на його «підошвах» прикріплені спеціальні сенсори, що дозволяють адекватно реагувати на щонайменші нерівності поверхні. Крім того, його ускладнена програма допомагає машині відновлювати рівновагу, спіткнувшись, а у разі падіння групуватися і самостійно повертатися у вертикальне положення.
А ще робот може підтримувати найпростіші розмови, використовуючи весь свій 60-тисячний словниковий запас, наспівувати будь-яку мелодію після попереднього програмування і навіть читати вірші. Але головне — він може розпізнавати за обличчями, голосами й іменами до 10 чоловік, зберігаючи у своїй пам’яті досить великий обсяг інформації про них.
Роботи від Sony мають у світі досить великий попит. Так, моделі, що імітує цуценятко, відомої як Айбо, було продано по всьому світу 100 тисяч екземплярів. У Японії ця іграшка продавалася по 1400 доларів, а в Сполучених Штатах — по 1500 доларів. Зате модель робота-андроїда коштуватиме стільки, як автомобіль класу люкс.
Втім, жорстка конкуренція з боку основних конкурентів фірми, а також мобільність, з якою будь-які новинки імітуються виробниками піратських підробок, змусить дуже швидко знижувати ціни на новий продукт. Адже робот-дворецький від Honda Motor Co. уже вітає відвідувачів тематичних виставок і навіть сповіщає про початок роботи Нью-йоркської фондової біржі.