З початком руху пасажирських двосистемних електропоїздів «Укрзалізниця» змогла якісно змінити технологію перевезень.
«Двосистемні поїзди в технічному й технологічному плані на голову вищі від іншого парку. Робота з ними та їх обслуговування вносять зміни в усю систему організації процесу перевезень», - повідомляє «Укрзалізниця».
Як зазначає відомство, двосистемні поїзди, що можуть працювати на постійному та змінному струмі, цього року в Україну поставили іноземні виробники - Hyundai і Skoda.
«Швидкісний «Український експрес» - це електропоїзд із розподіленою тягою, а не локомотивною, його приводить у рух не окремий локомотив. Поїзд двосистемний і може працювати на двох типах струму. Перемикання на стику різних видів струму відбувається автоматично або машиністом з кабіни без зупинки руху. На відміну від «Українських експресів», на напрямах з Києва в Харків і з Києва в Донецьк пасажирські поїзди через різний вид струму зупиняються для заміни локомотива. Через це тільки на одній станції потрібно до 25 хвилин», - повідомляє відомство. Таким чином, на маршрутах не втрачається час на зміну локомотивів.
Нагадаємо, для України партію двосистемних міжрегіональних електропоїздів було виготовлено корейською компанією Hyundai Corporation. Тільки цей виробник, який має досвід серійного виробництва такої техніки, погодився зробити та поставити поїзди в стислий термін. Два електропоїзди поставив і чеський виробник - компанія Skoda, яка виготовила два поїзди двосистемних двоповерхових електропоїздів у шестивагонній комплектації.
«Замовлення на поїзди нового покоління стимулювали пошук нових технічних рішень і у вітчизняного виробника», - повідомляє «Укрзалізниця».
Так, наприкінці 2011 року технічне завдання на виготовлення двосистемних електропоїздів було поставлено перед ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод». За умовами контракту, завод мав поставити в травні цього року два двосистемні поїзди. Однак дотепер побудовано лише один із замовлених поїздів, який ще не пройшов випробування і не переданий «Укрзалізниці». У результаті із заводом підписано додаткову угоду про перенесення терміну поставки техніки на грудень 2012 року.
«Враховуючи, що співвідношення електрифікованих ділянок зі змінним і постійним струмом на залізницях України рівне, саме двосистемний рухомий склад, на думку залізничників, є найбільш ефективним у вітчизняних умовах. До того ж рух на електротязі значно дешевший та екологічніший, ніж на теплотязі. Заощаджуються й трудові ресурси, адже у разі зміни локомотива треба додатково задіяти ще одну локомотивну бригаду (машиніста і помічника машиніста). А використання для перевезень пасажирів двосистемних електропоїздів дає можливість локомотивним бригадам змінюватися не на маршруті, а на кінцевих станціях», - зазначає «Укрзалізниця».
Також «Укрзалізниця» просить звернути увагу, що в ЗМІ останнім часом публікується неточна інформація про роботу поїзда 191/192 Київ-Львів.
«Усупереч матеріалам деяких видань, пряме зручне звичне сполучення між Львовом і Києвом не тільки збережене з 27 травня, про що було поінформовано широку аудиторію, а й розширено. Таким чином, повідомлення про те, що залізничного сполучення між цими містами немає, - необґрунтовані. А наприкінці червня поїзду буде присвоєний його традиційний номер - 91/92», - зазначає відомство.