Об’єднання українських авіапромислових підприємств в державний концерн було управлінською помилкою, вважає член-кореспондент НАН України Дмитро Ківа. «Створення 2007 року концерну «Авіація України» фактично призвело до припинення серійного виробництва літаків», — констатує він.
На думку експерта, саме об’єднання авіапромислових підприємств стало причиною глибокої кризи цієї галузі. «Через системні помилки та непрофесійність виконавців цілком раціональна ідея інтеграції авіапідприємств дала цілком протилежний результат», — підкреслив він.
Великою проблемою українського літакобудування Дмитро Ківа назвав зношеність основних фондів підприємств, а також відтік кваліфікованих фахівців.
Бюджетне фінансування авіабудівних проектів, на думку експерта, відрізняється безсистемністю. «Спочатку почали фінансувати розробку та виробництво літака Ан-70 для Міноборони, потім припинили, переспрямувавши бюджетні кошти на придбання літаків Ан-32П для МНС», — нагадав він.
Для поліпшення ситуації, на думку вченого, слід відмінити невдале адміністративне рішення. «логічним кроком має стати скасування постанови Кабінету міністрів України про створення концерну «Авіація України», — відзначив він.
«Другим кроком міг би стати початок створення ринково орієнтованого об’єднання підприємств галузі у форматі господарської корпорації з обов’язковою попередньою оцінкою їхнього нинішнього стану, санацією та реструктуризацією», — додав Дмитро Ківа.
Докладніше читайте в матеріалі Дмитра Ківи «Перспективи у авіаційної промисловості України є!» у свіжому номері «ДТ».