Проїзд у громадському транспорті: які права мають пасажири

Поділитися
Проїзд у громадському транспорті: які права мають пасажири © freepik/freepik
Роз'яснення дали у Держпродспоживслужбі.

В Україні пасажири громадського транспорту або таксі мають певні права, які визначені законом  «Про захист прав споживачів».

Фахівці Держпродспоживслужби розповіли, які права мають користувачі громадського транспорту та що робити, коли ці права порушують.

У відомстві зазначили, що відповідно до закону «Про захист прав споживачів» пасажири громадського транспорту, які оплатили проїзд, мають такі права:

  • захист своїх прав державою;
  • належну якість продукції та обслуговування;
  • безпеку продукції;
  • необхідну, доступну та своєчасну інформацію державною мовою про продукцію, її кількість, якість, асортимент, та її виконавця відповідно до закону «Про забезпечення функціонування української мови як державної»;
  • відшкодування майнової та моральної шкоди, завданої внаслідок використання зазначеної послуги;
  • звернення до суду та інших уповноважених державних органів за захистом порушених прав;
  • об'єднання в громадські організації споживачів (об'єднання споживачів).

Які права мають пасажири автотранспорту

Відповідно до Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, затверджених постановою Кабміну № 176, пасажири мають право:

  • на безпечне і високоякісне перевезення;
  • висувати вимоги до автомобільного перевізника щодо виконання ним умов договору перевезення;
  • перевозити тварин у встановленому законодавством порядку;
  • перевозити безоплатно одну одиницю багажу в разі поїздки на маршруті міського або приміського сполучення за умови, що його розміри не перевищують 100 х 50 х 30 сантиметрів, вагою до 20 кілограмів;
  • гарантовано перевозити дві одиниці багажу з оплатою згідно з тарифом за кожну з них та безоплатно перевозити одну одиницю ручної поклажі у салоні транспортного засобу в разі поїздки на маршруті міжміського або міжнародного сполучення;
  • безоплатно перевозити ручну поклажу в кількості не більш як дві одиниці на міських та приміських маршрутах;
  • безоплатно перевозити з собою одну дитину віком до шести років без права зайняття нею окремого місця;
  • оголошувати цінність багажу;
  • отримувати від автомобільного перевізника, водія, працівника автостанції інформацію про послуги з перевезень;
  • на компенсацію заподіяної шкоди.

Що робити, коли порушують права пасажирів у громадському транспорті

У відомстві підкреслили, що держконтроль за дотриманням вимог, передбачених зазначеними правилами, покладається на Державну службу України з безпеки на транспорті, Національну поліцію України та Держпродспоживслужбу.

Споживач, який має претензії та скарги стосовно якості транспортних послуг та відмови суб’єкта господарювання задовольнити висунуті ним вимоги відповідно до чинного законодавства, має право звернутися із заявою до територіального органу Держпродспоживслужби, до Державної служби України з безпеки на транспорті або до Національної поліції України.

«Також споживачі можуть захистити свої права в судовому порядку у відповідності до ст. 22 Закону України «Про захист прав споживачів», – резюмували фахівці.

Раніше ми писали, чи забезпечені права споживача на безпеку продукції в умовах стихійної торгівлі.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі