Купівля палива на автозаправці: які права має споживач

Поділитися
Купівля палива на автозаправці: які права має споживач © depositphotos/YAYImages
Роз'яснення дали у Держпродспоживслужбі.

В Україні багато водіїв часто користуються послугами автозаправних станцій. Правила роздрібної торгівлі нафтопродуктами на автозаправках затверджені відповідною постановою уряду.

Фахівці Держпродспоживслужби пояснили, які права має споживач при купівлі автомобільного палива на автозаправній станції.

Що треба знати при купівлі палива на АЗС

У Держпродспоживслужбі пояснили, що споживач має звертати увагу на такі аспекти при здійсненні покупок на АЗС:

  • суб’єкт господарювання, що здійснює торгівлю нафтопродуктами, зобов’язаний надати споживачеві необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію про нафтопродукти, а також на вимогу споживача – копію документа про якість (паспорт якості) пального та копію декларації про відповідність;
  • оператор АЗС при розрахунку за придбані нафтопродукти зобов’язаний видати розрахунковий документ, який підтверджує факт купівлі товару;
  • перед початком кожного відпуску нафтопродуктів дані об'єму та вартості на табло колонки повинні обов'язково встановлюватися на нульову позначку;
  • якщо при заправці автомобіля виникли сумніви щодо точності вимірювань колонкою, є підозра у недоливі під час відпуску пального, необхідно звернутися до оператора автозаправної станції. Оператор зобов'язаний негайно провести контроль точності під час відпуску дози за допомогою еталонного мірника. Згідно з пунктом 15 Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами, відхилення об’єму відпущеної у еталонний мірник дози рідкого пального з динамічною в'язкістю до 1000 мПа не повинно перевищувати 0,5%, оливи – 1%, газу нафтового скрапленого – 1%. Еталонні мірники підлягають калібруванню.
  • якщо виявлено недолив, споживачу відшкодовуються фактичні збитки, визначені за допомогою еталонного мірника. Подальше використання цієї колонки припиняється до проведення ремонту та повірки після ремонту.

Споживач має право звернутися із заявою до територіального органу Держпродспоживслужби за місцем розташування АЗС у разі виникнення претензій щодо якості послуг, якщо суб'єкт господарювання відмовляється задовольнити його вимоги відповідно до чинного законодавства про захист прав споживачів.

Раніше ми писали, що робити якщо з хімчистки повернули зіпсовані речі.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі