10 жовтня 2017 року в інформаційному агентстві "Інтерфакс-Україна" відбулась прес-конференція, на якій було представлено дослідження групи "Рейтинг" на тему "Проблеми популяризації науки в Україні". Опитування проводилося на замовлення Громадської спілки "Форум Українського Партнерства". Всього було опитано 1000 вчених, які представляли 35 наукових установ в Києві, Харкові, Дніпрі, Львові та Одесі.
Перед журналістами виступили керівник Соціологічної групи "Рейтинг" Олексій Антипович, бізнесмен і меценат, ініціатор проекту "Дім інновацій" Ігор Янковський, доктор медичних наук, професор Віктор Досенко і керівник "Дому інновацій" Олександр Кульвановський.
Згідно з даними дослідження, які оприлюднив Олексій Антипович, 86% вчених переконані, що вони повинні займатися популяризацією науки, але на практиці це робить тільки 45%, причому, в основному на волонтерських засадах. При цьому, майже 90% респондентів виступають за створення центру, який би спеціалізувався на популяризації вітчизняних наукових досліджень, надавав технічну допомогу вченим, сприяв формуванню позитивного іміджу вчених і поширював новини про науку та інновації в Україні.
Головна проблема вчених на сьогодні - низька оплата праці та недостатнє фінансування наукової діяльності. Підтримати вчених можуть приватні інвестори, які зацікавлені у впровадженні інновацій.
Створений за ініціативи бізнесмена і мецената Ігоря Янковського, "Дім інновацій" покликаний зібрати в одному місці людей, які можуть бути корисними один одному.
"Всі, хто прийшов на нашу конференцію "Дім інновацій на Троїцькій площі" рік тому, говорили про одне й те ж, але на різних мовах. Тому у мене народилася ідея створити єдину комунікаційну платформу, яка б займалася популяризацією науки в Україні та сприяла налагодженню зв'язків між вченими, підприємцями, журналістами та іншими спільнотами. Дуже добре, що більшість вчених підтримують цю ідею. Проект "Дім інновацій" вже працює, є професійна команда. Ми плануємо залучати резидентів з різних сфер - медицини, біології, хімії, інфраструктури, соціальних наук. Переконаний, ми зможемо акумулювати цікаві ідеї, нові розробки на одному майданчику і стимулювати впровадження інновацій в Україні", - підкреслив Ігор Янковський.
Доктор медичних наук, професор Віктор Досенко зазначив, що підприємці звертаються до науки, тому що вони розуміють, що просто за рахунок перепродажу, за рахунок транспорту, енергоресурсів не вийде доброго європейського бізнесу. Потрібно вкладатися в науку і отримувати ноу-хау, інформацію, на якій можна заробити гроші в принципі за невеликі інвестиції. За словами керівника "Дому інновацій", команда проекту чітко виділила два тренди, які й підтвердили результати опитування: вчені хочуть комунікації, і вони присутні в соціальних мережах. "Нашу сторінку Facebook читають в 35 країнах світу, а сайт Innovation House - в понад 85 країн світу. Ми відкриті для спілкування, партнерства і працюємо над тим, щоб все більше людей цікавилися українською наукою та інноваціями", - зазначив Олександр Кульвановський.
Дмитро Чекалов