Враховуючинаявне невисоке транзитне завантаження української ГТС, газотранспортний консорціум є застарілою ідеєю, заявив в інтерв'ю «ДТ» екс-голова правління НАК «Нафтогаз» Олег Дубина.
«Він був потрібен 2003 року для будівництва нової гілки магістрального газопроводу з пропускною здатністю близько 30 млрд. кубометрів туркменського газу на рік і з виходом у Європу, – заявив Дубина. - А за нинішнього транзитного завантаження ГТС це застаріла ідея».
На його думку, плани щодо збільшення потужності української ГТС без врахування потреби ЄС у російському газі є недалекоглядними.
«Сьогодні ніхто навіть не каже про потенційно обіцяні фінансовими євроінституціями мільярди доларів на реконструкцію української ГТС. Тому що збільшувати потужність нашої ГТС без урахування планів ЄС щодо закупівлі російського газу і планів «Газпрому» — віртуальна затія», - відзначив Олег Дубина.
Він упевнений, що перед можливим початком створення консорціуму необхідно чітко визначити приналежність окремих частин ГТС.
«Потрібно спочатку навести лад і з’ясувати, кому і яка частина ГТС належить: Фонду держмайна, міністерству чи НАКу? А потім приймати рішення. Я взагалі вважаю найбільшою невдачею те, що «Нафтогаз» досі не акціонований. Тому що не може така компанія, як «Нафтогаз України», ефективно працювати, якщо над нею постійно тяжіє уряд, змушуючи вирішувати не притаманні НАКу завдання», - заявив екс-глава «Нафтогазу».
При цьому колишній глава НАКу відзначив, що за минулі два роки в реконструкцію об'єктів газотранспортного комплексу було вкладено півтора відсотки від загальних річних надходжень компанії.
«Цих коштів вистачало на фінансування тільки найнеобхідніших заходів. На жаль, усе, що розповідають про реконструкцію ГТС, — це, з дозволу сказати, бізнес від лукавого», - сказав Дубина.
Докладніше про це читайте в інтерв'ю Алли Єрьоменко з Олегом Дубиною у свіжому номері «ДТ»