Перехід до інфляційного таргетування дозволить Національному банку України ефективніше боротися з інфляцією і забезпечить кращі умови для підтримання макроекономічної стабільності, вважає постійний представник Міжнародного валютного фонду в Україні Балаш Хорват.
Інфляційне таргетування передбачає публікацію Нацбанком очікуваного рівня інфляції з наступним дотриманням запланованого показника за допомогою облікової ставки та інших монетарних механізмів. Таким чином планується замінити наявну зараз систему курсового таргетування, при якому показником макроекономічної стабільності є курс долара.
«Ключовою передумовою для запровадження таргетування є визнання та підтримка урядом інфляційної цілі, дієва політика Національного банку з її забезпечення та незалежність НБУ в своїй діяльності», — зазначив представник МВФ в Україні.
Наявна система жорстко фіксованого курсу долара, на думку економіста, істотно обмежує можливості НБУ та українського уряду щодо регуляції грошово-кредитного ринку.
«Україні з її порівняно невеликою економікою серйозно бракує свободи дій, щоб, утримуючи фіксований обмінний курс, одночасно використовувати ринкові інструменти для ефективного регулювання грошово-кредитного ринку, — зазначив Хорват. — Свобода дій ще більше обмежується внаслідок падіння відсоткових ставок у США».
При тому представник МВФ наголосив на практичних успіхах при застосуванні інфляційного таргетування в країнах з перехідною економікою. «У разі послідовного запровадження інфляційне таргетування є вельми ефективним, що було доведено на практиці в багатьох країнах із перехідною економікою, зокрема в Польщі та Чехії», — зазначив він.
Детальніше читайте у статті Балаша Хорвата «Для України настав слушний момент, щоб розпочати перехід до інфляційного таргетування» в свіжому номері «ДТ».