Брак фінансових ресурсів в українських портів може призвести до того, що прийнята Кабміном Морська доктрина, яка передбачає потужний розвиток портового господарства в Україні, залишиться декларацією, заявив в статті для «Дзеркала тижня» перший заступник голови комітету ВР з питань національної безпеки й оборони Сергій Гриневецький.
«Навіть якщо спиратися у стратегії лише на розвиток портів, то слід визнати: ця стратегія мусить враховувати той факт, що власних ресурсів у вітчизняних портів, попри навіть чергове підвищення тарифів на вантажно-розвантажувальні роботи і зберігання, а також портових зборів, вистачатиме тільки на незначне оновлення портової механізації, а не на розвиток основного стаціонарного господарства», — констатував депутат.
При цьому він нагадав, що ключовий для галузі документ — закон про морські порти досі не прийнято.
На думку Гриневецького, без чітко вираженого механізму впровадження, прийнята Кабінетом міністрів Морська доктрина України залишиться декларацією.
«Цей документ залишиться декларацією добрих намірів, якщо не буде запропонований основний механізм його підтримки та впровадження. В іншому разі навіть на початковому етапі підготовки конкретних програм вона розчиниться в міністерствах і відомствах», — констатував парламентарій.
Він висловив упевненість, що ресурсне забезпечення, необхідне для реального розвитку морської галузі в Україні, можна отримати тільки шляхом забезпечення належної кооперації між державними структурами і приватним капіталом.
«Реальне ресурсне забезпечення розвитку не тільки портів, а й інших підгалузей можливе тільки у разі впровадження приватно-державного партнерства з чітким (на рівні законів) визначенням взаємних гарантій і регламентів цього процесу», — заявив Гриневецький.
Докладніше читайте в статті Сергія Гриневецького «Україна: із морської держави на «країну біля моря»? у свіжому номері «ДТ».