Високосернистий бензин: дешево та сердито

Поділитися
Впровадження суворих стандартів на гранично припустимий вміст свинцю в бензині відповідав інтересам як екологів, так і автомобілістів...

Впровадження суворих стандартів на гранично припустимий вміст свинцю в бензині відповідав інтересам як екологів, так і автомобілістів. Адже цей метал не лише підвищує токсичність відпрацьованих газів, а й сприяє утворенню відкладень на свічах і клапанах, а також призводить до прискореного виходу з ладу каталізаторів. Тому практично в усьому світі перевищення в бензині гранично припустимих концентрацій (ГПК) свинцю фіксується досить рідко, а нафтопереробні компанії вже не дозволяють собі заощаджувати на очисному устаткуванні.

Здавалося б, аналогічна доля чекає і на сірку. Під час згоряння бензину сірка окисляється з утворенням оксидів сірки, які при взаємодії з водними парами призводять до утворення сірчаної кислоти. А вона, у свою чергу, не лише забруднює навколишнє середовище, а й викликає корозію металевих деталей двигуна та системи випуску відпрацьованих газів, а також істотно скорочує термін служби каталізаторів. Проте до повсюдного поширення суворих стандартів на ГПК сірки в бензині нині навіть далі, ніж кілька років тому.

Причиною такого відкочування стало різке зростання цін на нафту. Як відомо, високосерниста нафта, хоча й дешевша, донедавна особливим попитом не користувалася. У США та Західній Європі вже нині діють досить жорсткі обмеження на вміст сірки в бензині, а в найближче десятиріччя вони ще більше посиляться. Зате в азіатських і латиноамериканських країнах така суворість законом не передбачена. І там спостерігається небувале зростання попиту на пальне. Тільки в Китаї обсяги продажів легкових автомобілів за минулий рік зросли на 80%, у результаті чого моторошні пробки на вулицях китайських промислових центрів стали таким самим звичайним явищем, як і на Заході, а за рівнем забруднення навколишнього середовища автомобільними вихлопами Китай, безумовно, лідирує.

Задовольнити різко зрослий попит на нафту провідні експортери, і передусім Росія, прагнуть саме за рахунок високосернистої нафти, що раніше вважалося майже непридатним товаром. І саме Китай, який відчуває гострий нафтовий голод, купує її найохочіше. А контрольовані державою нафтопереробні заводи не надто піклуються, щоб знизити вміст сірки в бензині хоча б до китайських стандартів, що і так істотно перевищують західні. На урядовому рівні ця проблема практично ігнорується. Зате автомобільні компанії переймаються нею дедалі більше.

З ініціативи китайських представництв компаній General Motors, Ford, Hyundai, Toyota, а також місцевих автовиробників створюється спеціальний фонд для фінансування вивчення впливу підвищеного вмісту сірки в бензині як на стан навколишнього середовища, так і на експлуатаційні характеристики автомобілів. І хоча Світовий банк вже оприлюднив свої рекомендації з термінового посилення жорсткості відповідних стандартів у країнах, що розвиваються, не секрет, що автовиробники можуть піти й іншим шляхом. Зокрема свої проблеми вони можуть вирішити і за рахунок установки на автомобілях, що призначаються для китайського ринку, каталітичних конвертерів, менш чутливих до пагубного впливу сірки. Ось тільки вирішенню екологічних проблем це навряд чи сприятиме.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі