Кінець позаминулого року ознаменувався численними проектами, з допомогою яких різні країни намагалися відзначити прихід дати з трьома нулями на кінці. І, якщо пальму першості за амбіційність присудити конкретно комусь важко навіть зараз, то в номінації найпровальнішого проекту конкурентів у британського Купола Тисячоліть не так уже й багато. Величезна конструкція вартістю 1,2 мільярда доларів, розташована прямо на Гринвічському меридіані, мала, за словами британського прем’єра Тоні Блера, стати «оселею часу». Його велике відкриття задумувалося «як найбільше шоу на Землі», і передбачалося, що надалі купол стане місцем паломництва туристів з усіх куточків земної кулі. А вот іншим країнам залишиться тільки нарікати на «брак уяви».
Але, як з’ясувалося, на «брак уяви» впродовж усього попереднього року довелося нарікати самим англійцям, котрі вповні відчули себе володарями найважчої валізи без ручки. Проблеми з куполом почалися в перший день його відкриття. Лінія метро, спеціально побудована для доставки відвідувачів з центральної частини Лондона, виявилася перевантаженою. А ті щасливці, котрим у ніч відкриття все ж удалося дістатися до купола вчасно, не змогли пробратися через найсуворіші кордони служби безпеки. За дивним збігом, найбільше неприємностей випало на долю найвпливовіших журналістів британських та іноземних газет. Шолто Дуглас-Хоум, директор купола з маркетингової політикі, згодом сказав, що це було рівнозначно влаштуванню масового харчового отруєння в день урочистого відкриття нового ресторану.
Потім почалися нарікання на погану організацію атракціонів і високу вартість квитків. Замість запланованих 12 мільйонів купол за весь минулий рік відвідали лише 6,5 мільйона чоловік, причому заплатили за квитки 5,7 мільйона.
Грандіозний захід виявився винятково збитковим, а для завершення проекту також потрібно було вкласти чимало грошей. Кілька місяців британські фінансисти напружено вирішували класичну дилему «і нести важко, і кинути шкода», поки нарешті не наважилися на урочисте закриття купола. У переддень нового, 2001 року, передбачалося сказати останнє «прощай» «фіаско тисячоліття».
Утім, цей проект усе одно став найпривабливішим проектом Британії, і спеціальні опитування показали, що відвідування купола було найвищим порівняно з іншими «звабами» для туристів: восімдес’ят відсотків відвідувачів не пошкодували про витрачений час і кошти.
Нікудишній менеджмент спричинив абсолютну непривабливість проекту компанії Nomura Interna-tional PLC, яка наважилася придбати купол за 155 мільйонів доларів з метою перетворення його на тематичний парк, однак відмовилася від своєї ідеї після того, як міжнародний аудит показав абсолютну хаотичність і непереконливість витратної бухгалтерії.
Нині купол очікує проведення аукціону, на якому продаватиметься все внутрішнє устаткування (за винятком орендованого). А після демонтажу грандіозного купола ірландсько-британська компанія Legacy PLC розмістить на цій території цілий комплекс комфортабельних котеджів середнього класу і класу люкс з унікальним бізнес-центром, де буде понад 14 тисяч робочих місць.