ЄС І ПДВ

Поділитися
Ознаки того, що періодові тотальної «халяви» в Інтернеті надходить край, підкріпилися недавно ріш...

Ознаки того, що періодові тотальної «халяви» в Інтернеті надходить край, підкріпилися недавно рішенням Європейського Союзу, відповідно до якого, з іноземних компаній стягуватимуть податок на додану вартість на всю програмну продукцію, у тому числі музику й відеоігри, які через Мережу куплять у них резиденти країн—членів ЄС. Цей закон, що набирає чинності з липня 2003 року, націлений насамперед на американські компанії, які наразі пропонують європейцям свою продукцію без ПДВ. Крім того, це стане першою серйозною спробою оподаткувати віртуальну торгівлю, що досі не визнавала державних кордонів. Саме тому експерти і не приховують свого відвертого скепсису: занадто вже нереальним видається завдання відстежити віртуальні операції купівлі-продажу, та ще й прив’язавши їх до реальної географії. Тим більше що багато європейських користувачів Інтернету і так реєструються переважно в американських провайдерів, тобто в цьому разі торгівля здійснюватиметься між суб’єктами американського законодавства, яке ПДВ на комп’ютерні програми взагалі не передбачає.

«Вся складність полягає в тому, що коли ви захочете уникнути цього, то вам вдасться, — каже Сем Палтрідж, аналітик ОЕСР, який спеціалізується на проблемах телекомунікацій. — Зате ви ніколи не зможете перешкодити будь-кому приховати своє справжнє місце розташування, якщо у того буде досить сильне бажання зробити це».

А що таке бажання буде дуже сильним, годі сумніватися. Адже, окрім того, що новий закон позбавляє американські компанії цінової переваги в їхній дуже жорсткій конкурентній боротьбі з європейськими, він ще й прирікає їх на виснажливе бюрократичне вовтузіння. Адже тепер, щоб продати якийсь цифровий продукт громадянинові ЄС, неєвропейським компаніям доведеться реєструватися в податковій адміністрації однієї з країн—членів ЄС, яка згодом перерозподілятиме зібраний ПДВ між тими країнами, з яких і було зроблено покупки.

Представники ЄС визнають, що життєвий шлях цього закону не обіцяє бути легким. Однак, на їхню думку, справа того варта, адже нові правила істотно підвищать конкурентоздатність європейських фірм у боротьбі як за місце на світовому ринку, так і за європейського споживача.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі