Фонд є некомерційною, позапартійною громадською організацією, мета якої — широке залучення творчих сил, інтелектуального потенціалу українського суспільства до розв’язання невідкладних завдань, що стоять перед країною на порозі нового століття, становлення громадянського суспільства, ринкової соціально-орієнтованої економіки, а також до інтеграції нашої держави в європейське співтовариство, що забезпечить подолання системної кризи, вихід України на шлях стабільного розвитку, дасть їй можливість зайняти перспективну нішу в міжнародному розподілі праці на світових ринках.
Голова ради фонду — народний депутат України, доктор економічних наук Богдан Губський вважає, що необхідність всебічно обговорити проблеми й орієнтири бюджетної політики зумовлюється особливим значенням бюджету 2002 року для країни, бо це має бути бюджет економічного зростання. Тому його розробка вимагає від усіх учасників бюджетного процесу неординарних підходів і до змісту, і до технології бюджетоутворення.
Богдан Володимирович не самотній у своїй думці, про що красномовно свідчила відсутність вільних місць за дискусійним столом. Міністр фінансів України Ігор Мітюков, академіки НАНУ Валерій Геєць, Юрій Пахомов і Сергій Пирожков, радник Президента України, доктор економічних наук Анатолій Гальчинський, голова правління АТ «Новокраматорський машинобудівний завод», Герой України Георгій Скудар, голова правління Державного експортно-імпортного банку Олександр Сорокін й інші представники політичної, наукової, ділової та фінансової еліти не втратили нагоди скористатися запрошенням, щоб обмінятися думками на запропоновану тему.
— Необхідним елементом реалізації ефективної бюджетної політики в сфері міжбюджетних відносин, — сказав, задаючи тон дискусії, Богдан Губський, — є поетапний перехід у 2002 році місцевих бюджетів на обслуговування органами Державного казначейства. Насамперед це стосується зарахування й обліку з 1 січня майбутнього року всіх доходів місцевих бюджетів на казначейських рахунках і переведення цими органами міжбюджетних трансфертів обласним, районним, міським, селищним і сільським бюджетам.
На думку народного депутата, такий підхід до взаємин із місцевими бюджетами дає можливість створити стабільну і передбачувану систему фінансів місцевого самоврядування, дозволить синхронізувати бюджетний процес на державному і місцевому рівнях, завдяки прозорості розрахунків доходів і трансфертів місцевих бюджетів.
Важливою умовою розробки бюджету-2002 і проведення реформи оподаткування в Україні є прийняття Податкового кодексу, як єдиного документа, який повністю регулював би податкові відносини в державі і положення якого обумовили б посилення регулюючої функції податків шляхом впливу на господарський цикл, секторальну, галузеву і регіональну структури господарства та стимулювання капіталовкладень. Податкова реформа покликана вирішити багатоаспектні завдання, що суттєво вплинуть на проведення бюджетної реформи в Україні.
Учасники дискусії висловили свої погляди щодо напрямів трансформації бюджетної політики, основних тенденцій вітчизняної економіки, сучасного наповнення економічних реформ. Велику увагу у визначенні бюджетної політики було приділено її соціальній складовій.
Обговорювалися також механізми й стратегія формування державної політики в сфері державних боргів і позик, податкова політика в аспекті сучасних вимог з активізації ділової діяльності й стимулювання економічного росту, сучасна бюджетна політика в Україні і світові процеси формування постіндустріального й інформаційного укладу економіки.
Наукова дискусія «Актуальні проблеми та напрями бюджетної політики в Україні» значною мірою сприяла виробленню конкретних, взаємоузгоджених пропозицій провідних вітчизняних вчених і представників ділових кіл з основних проблем бюджетного процесу, з урахуванням особливих вимог до головного фінансового документа, за яким будемо жити 2002 року.