Кампанію в TikTok, яка в підсумку дозволила ультраправому проросійському кандидату Каліну Джорджеску сенсаційно заявити про себе, вийшовши у другий тур з першого місця, оплатила правоцентристська Румунська націонал-ліберальна партія. Про це пише Politico із посиланням на розслідування видання snoop.ro.
Нагадаємо, що попри те, що Джорджеску став лідером у першому турі голосування на президентських виборах в Румунії 24 листопада, Конституційний суд країни скасував голосування через порушення виборчого законодавства - зокрема кампанію в TikTok, яка інтенсивно просувала проросійського Джорджеску, що потенційно могло вплинути на результати виборів подібно до операцій впливу, проведених Кремлем в Україні та Молдові.
Згідно з повідомленням snoop.ro, румунська податкова служба встановила, що ліберали оплатили кампанію в соціальних мережах TikTok з використання впливових осіб та просування хештегу, який зрештою був викрадений на користь Джорджеску.
Ліберали є молодшим партнером по коаліції в уряді, що йде у відставку, а їхній кандидат Ніколає Чука посів п'яте місце в анульованому першому турі виборів.
Націонал-ліберальна партія замовила та оплатила залученій компанії Kensington Communication проведення кампанії в соціальних мережах.
«Якщо кампанія була клонована або викрадена на користь того чи іншого кандидата, ми просимо компетентні органи провести перевірку і вжити необхідних правових заходів», – заявили у компанії.
Там також заявили, що медіаплан, який вони розіслали інфлюенсерам для проведення кампанії, був змінений.
Роль інфлюенсерів у виборах випливла на поверхню після того, як президент Клаус Йоганніс розсекретив цілу низку розвідувальних документів, що детально описують складну кампанію в TikTok.
Європейський Союз відкрив провадження проти TikTok через підозри, що компанія не зробила достатньо для того, аби зупинити вплив на вибори в Румунії з боку фейкових акаунтів та іноземних суб'єктів.