Керівник французької компанії Dassault Aviation висловив сумніви щодо нових обіцянок ЄС збільшити виробництво озброєнь в блоці, попередивши, що створення справжньої європейської оборонної промисловості може зайняти десятиліття. У середу 6 березня Ерік Трапп'є скептично поставився до нещодавнього прагнення Брюсселя перезавантажити оборонну промисловість регіону, в тому числі, можливо, за допомогою спільних планів фінансування і закупівель, на тлі боротьби за задоволення потреб України в озброєнні, яка бореться з російським вторгненням, повідомляє Financial Times.
"Європа раптом повірила, що працювати над обороною це добре. Я дуже радий, що це усвідомлення прийшло. Між цим усвідомленням і реальною розбудовою європейської оборонної промисловості пройде багато років і навіть багато десятиліть", — сказав він.
Трапп'є попередив, що Європа все ще має тенденцію купувати продукцію оборонної промисловості США, намагається діяти гнучко і має попереду роки роботи над удосконаленням ланцюга постачання, який постраждав від багаторічних скорочень оборонного бюджету, що завадило виробнику літаків Rafale здійснити власні поставки у 2023 році. Dassault — одна з європейських компаній, яка отримала вигоду від покращення ситуації з оборонними бюджетами в усьому світі після багаторічних скорочень, і її замовлення на літаки Rafale продовжують зростати.
Але більша частина цих замовлень, за винятком великих замовлень від Франції й менших замовлень від таких країн, як Греція, надійшла з-за меж ЄС, з Індії, Об'єднаних Арабських Еміратів або Індонезії. Такі країни, як Німеччина і Нідерланди, нещодавно зробили вибір на користь американських літаків F35 компанії Lockheed Martin, частково тому, що вони здатні нести американські ядерні бомби й сумісні з угодами НАТО про обмін озброєннями.
Трапп'є не єдиний, хто виливає холодну воду на деякі оборонні амбіції ЄС: такі компанії, як німецький виробник боєприпасів Rheinmetall, також нарікають на повільний темп прийняття рішень. Керівник Dassault заявив, що Європа повинна забезпечити простоту процедур, оскільки вона намагається збільшити фінансування галузі, а не створювати більш обтяжливі правила.
Попередження Трапп'є з'явилося після того, як Dassault спрогнозувала подальшу боротьбу з європейськими постачальниками у 2024 році, яка вже вплинула на поставки минулого року. Акції Dassault впали майже на 6% до обіду 6 березня, попри те, що загальний портфель замовлень компанії збільшився до 38,5 мільярдів євро, і вона прогнозує зростання продажів до 6 мільярдів євро у 2024 році.