Уряд Німеччини, який обмежений у коштах, розглядає можливість включити фінансування транспортної інфраструктури, що використовується військовими, до своїх оборонних видатків, щоб виконати цільовий показник витрат на оборону, встановлений НАТО.
Після нападу Росії на Україну у 2022 році уряд Німеччини створив спеціальний фонд у розмірі 100 мільярдів євро для модернізації Бундесверу, що допоможе йому виконати цільовий показник витрат НАТО на рівні 2% ВВП цього року, зазначає Politico.
Однак проєкт бюджету на 2025 рік не дозволяє досягти цього рівня. Замість збільшення на 6,5 мільярдів євро, про яке просив міністр оборони Борис Пісторіус, проєкт бюджету пропонує незначне зростання на 1,2 мільярда євро.
Оскільки фонд у 100 мільярдів євро вже в основному розподілений, незрозуміло, як Німеччина виконає своє зобов'язання зберегти витрати на рівні понад 2% в майбутньому, особливо після 2027 року.
Високопоставлений німецький урядовець повідомив Politico, що Берлін також розглядає можливість залучення видатків на військову мобільність. Це можуть бути витрати на зміцнення доріг і залізниць, необхідних для перекидання військ і танків через всю країну.
Військова мобільність вже давно стала проблемою для оборонних планувальників, особливо в Німеччині, що спонукало Європейський союз створити у своєму поточному довгостроковому бюджеті грошовий фонд для фінансування проєктів, які мають чітке оборонне призначення.
У червні Рада Німеччини з міжнародних відносин закликала створити національний фонд у розмірі щонайменше 30 мільярдів євро для фінансування найневідкладніших робіт на ділянках мережі країни, яка налічує 38 400 кілометрів залізничних колій і 13 тисяч кілометрів автомагістралей, необхідних для перевезення танків і військ.
Раніше генерал Бертран Тужу, який очолює новостворене сухопутне командування французької армії в Європі заявив, що якщо Європа хоче стримати можливу російську агресію, вона повинна набагато краще справлятися з переміщенням танків, військ і боєприпасів по континенту. Але це, на його думку, нелегке завдання.