УКРАЇНА ХОЧЕ ПРОДОВЖИТИ «НАФТОВИЙ ДІАЛОГ» ІЗ РОСІЄЮ ТА ПОЛЬЩЕЮ

Поділитися
Україна чекає від Росії реакції на пропозицію продовжити обговорення 15-річної угоди щодо транзит...

Україна чекає від Росії реакції на пропозицію продовжити обговорення 15-річної угоди щодо транзиту нафти, призупиненої у зв’язку з тим, що уряд України приймав рішення про напрямок транспортування нафти нафтопроводом Одеса—Броди. Про це повідомив міністр палива й енергетики України Сергій Єрмілов під час «гарячої лінії» в редакції газети «Комсомольськая правда в Украине».

За словами С.Єрмілова, під час зустрічі в Москві 5 лютого з міністром енергетики РФ Ігорем Юсуфовим він проінформував колегу про те, що рішення щодо використання нафтопроводу Одеса—Броди вже прийнято й тепер ніщо не стримує підписання зазначеної угоди.

І.Юсуфов, за словами С.Єрмілова, пообіцяв проінформувати про пропозицію України продовжити переговори щодо довгострокової угоди про транзит нафти прем’єр-міністра РФ Михайла Касьянова.

При цьому, як зазначив С.Єрмілов, Україна розраховує на підписання цього документа «на найближчому саміті».

Міністр нагадав, що спочатку 15-річну угоду про транзит нафти через територію України планувалося підписати в липні 2003 року на саміті глав держав СНД, однак, на пропозицію М.Касьянова, підписання цього документа відклали до вирішення долі нафтопроводу Одеса—Броди.

С.Єрмілов також наголосив, що Україна і Росія 13 лютого розпочнуть переговори на рівні експертів щодо пропозиції України, оприлюдненої С.Єрміловим під час згаданого візиту в Москву, про збільшення транзиту нафти через її територію на 20—25 млн. тонн. За його словами, зараз потужності української трубопровідної системи використовуються тільки на 50%, і пропозиція збільшити прокачування викликала в Росії позитивну реакцію.

Як уже відомо читачам «ДТ», Кабінет міністрів України 4 лютого 2004 року ухвалив рішення про використання нафтопроводу Одеса—Броди у прямому напрямку. В рамках цього рішення уряд створив робочу групу, яка вирішуватиме з власниками нафти питання спільного використання нафтопроводу. При цьому уряд підтримує законопроект про передачу в концесію нафтопроводу Одеса—Броди і морського нафтотерміналу «Південний» (Одеса).

За даними С.Єрмілова, вже нинішнього року очікується транспортування нафтопроводом 4—5 млн. тонн каспійської нафти.

С.Єрмілов днями заявив, що експеримент із послідовного транспортування різних сортів нафти ділянкою Броди — держкордон системи магістральних нафтопроводів «Дружба», потужності якої зараз повністю завантажені російською нафтою сорту urals, і далі — ділянками «Дружби» у Словаччині та Чехії на НПЗ «Кралупи» відбудеться в лютому нинішнього року. Експеримент передбачає перекачування пробної партії легкої української нафти в обсязі 20 тис. тонн компанією ТОВ «Транс-Юг». Ця компанія купила необхідний обсяг української нафти на аукціоні в листопаді, однак не оплатила його, тому експеримент було відкладено.

А тим часом Міністерство транспорту України й «Укрзалізниця» заявили про готовність установити пільгові тарифи на перші три місяці реалізації проекту з транспортування нафти залізничним транспортом від залізничної естакади на лінійній виробничо-диспетчерській станції «Броди» до польського Плоцька (відстань — 900 км, 132 км — територією України).

Як повідомив міністр транспорту Георгій Кірпа журналістам у середу, міністерство вивчило питання транспортування нафти з Бродів до Гданська залізничним транспортом і до кінця лютого готове розпочати її транспортування разом із залізничниками Польщі.

«Ми надамо найбільш пільгові тарифи, які тільки можна, на перші три місяці запуску системи», — сказав він.

Міністр також проінформував, що на зустрічі з віце-прем’єром Польщі Мареком Полем 10 лютого обговорювалися всі можливі варіанти залізничних перевезень із Бродів. Зокрема це й цистерни польської фірми «Дец», що вже пристосовані під різні колії, і перестановка вагонних візків у Мостиській та Ковелі, перелив у Перемишлі на польському боці, у Славкові, де колія українського стандарту ширини заходить на 400 км від кордону. Крім того, обговорювалося питання використання нової системи автоматичної зміни колії (у січні 2003 року її випробувано на пасажирських поїздах маршруту Київ—Краків).

«Усі варіанти можливі, і їх можна запустити одночасно», — сказав Г.Кірпа, підсумувавши, що обсяг нафти, яку можна перевезти з Бродів до Гданська, не обмежений.

За його словами, із М.Полем досягнуто домовленості про створення польсько-української робочої групи з відпрацювання питань не лише технології, а й тарифів у рамках цього проекту.

Для України й Польщі, на думку Г.Кірпи, це не просто новий транзитний шлях і альтернативне пальне, а й вирішення ще однієї стратегічної проблеми — перебої в роботі морських портів у зв’язку з нерегулярним пропуском суден через протоку Босфор.

Міністр додав, що для врегулювання проблем із Босфором сьогодні вирішується питання відкриття там українського транспортного представництва.

Як повідомлялося, уряд України поставив перед Міністерством палива й енергетики, НАК «Нафтогаз України» і компанією «Укртранснафта» завдання запустити в роботу нафтопровід Одеса—Броди протягом двох-трьох місяців. Як один з основних способів транспортування нафти по Одеса—Броди на період добудови нафтопроводу до Плоцька розглядається транспортування залізницею на польські НПЗ.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі