Під час візиту президента Грузії Едуарда Шеварднадзе в Україну та після його переговорів із Леонідом Кучмою президент Грузії заявив журналістам, що вважає за можливе найближчим часом завантажити український нафтопровід Одеса—Броди на 15—20 млн. тонн. Е.Шеварднадзе підкреслив, що Грузія може виявитися корисною країною, коли йдеться про транспортування каспійської нафти. «Трохи, я гадаю, ми спізнилися, бо вирішували питання трубопроводу Баку—Тбілісі—Джейхан, але нині є можливість транспортувати нафту через термінал Супса, який пропускає до 6 млн. тонн. Вважаю, ці вантажі треба повернути у бік України», —зазначив грузинський президент.
Крім того, на його думку, можна використовувати обсяги, які нині транспортуються залізничним маршрутом через територію Грузії (а це ще 7—8 млн. тонн нафти на рік).
«Додати ще готовність Азербайджану й Казахстану відвантажити додаткові обсяги нафти, і в цілому через Україну трубопровід Одеса—Броди зможе пропустити за певний час 15—20 млн. тонн нафти», — підсумував Е.Шеварднадзе.
«Це справа серйозна, і Грузія все зробить, аби ці слова не залишалися просто словами», — відзначив грузинський лідер.
Як повідомив Л.Кучма, президенти обговорили питання транспортування енергоносіїв, а також роботу паромної переправи Поті—Іллічівськ, вантажопотік через яку 2003 року збільшився на 53,6% і сягнув 727,6 тис. тонн.
Л.Кучма також заявив: Україна зацікавлена брати участь у таких глобальних проектах як будівництво нафтопроводу Баку—Джейхан, а в перспективі й у газовій транспортній магістралі, що піде на Туреччину.
А тим часом ВАТ «Укртранснафта», яке сьогодні управляє нафтотранспортною системою України й, зокрема, нафтопроводом Одеса—Броди, заявило про намір відкрити своє друге зарубіжне представництво у столиці Словаччини Братиславі.
За словами представників «Укртранснафти», представництво відкривається, щоб активізувати переговорний процес, спрямований на збільшення транзиту нафти, зокрема нафтопроводом Одеса—Броди.
З урахуванням недавньої заяви Німеччини про можливість використання українського маршруту для доставки нафти в цю країну, транспортна роль Словаччини істотно зростає, і без предметного діалогу з цією державою Україні не обійтися.
Як уже відомо читачам «ДТ» з попередніх публікацій, «Укртранснафта» 23 грудня 2002 року відкрила своє перше представництво у столиці Польщі Варшаві. Це було продиктовано необхідністю координації зусиль України та Польщі з активізації відносин із Європейською комісією в процесі створення Євро-Азійського нафтотранспортного коридору (ЄНТК).
2001 року Україна завершила будівництво нафтопроводу Одеса—Броди завдовжки 674 км і з діаметром труб 1020 мм та нафтотерміналу «Південний» (Одеса). Цей маршрут передбачається використовувати для транспортування каспійської нафти до Європи.
ВАТ «Укртранснафта» 2002 року одержало 197,8 млн. грн. чистого прибутку, 140 млн. грн. якого було спрямовано на проведення робіт із перекладання двох трубопроводів загальною довжиною 60 км у Закарпатській області.
Транспортування нафти для потреб України торік зросло майже на 5,7 млн. тонн, або в 1,4 разу (до 20,6 млн. тонн), а її експорт у західноєвропейські держави зменшився на 21,2 млн. тонн, або вдвічі (до 27,4 млн. тонн).