Україна несе значні економічні втрати через технологічну відсталість нафтопереробних заводів, повідомив доктор економічних наук, професор Григорій Бурлака.
За його словами, провівши модернізацію українських НПЗ, можна було б експортувати не звичайний мазут, а дорожчі дизельні палива і автомобільний бензин.
«Так, експортуючи щорічно мільйони тонн мазуту, місцеві НПЗ по суті субсидують західні країни (Великобританію, Кіпр, Латвію, Румунію, Італію тощо) на мільярди доларів, — розповів учений. — І пояснюється це тим, що самі вони не можуть витягувати з важких залишків легкі фракції моторного палива».
Бурлака додав, що скорочення обсягів експорту мазуту з України, як і з Росії, значно знизило б вірогідність екологічних катастроф, аналогічних тій, що відбулася в Керченській протоці, коли в море витекло близько 1200 тонн мазуту.
Крім того, без модернізації НПЗ Україна не зможе перейти на паливні стандарти якості нафтопродуктів «Євро-3» вже в 2008 році, як це декларує Мінпаливенерго і Держспоживстандарт.
«Для реалізації подібних проектів Україні слід було б спочатку провести модернізацію своїх НПЗ, як це передбачено «Енергетичною стратегією України на період до 2030 року» і проектами власників заводів, що потребує мільярдних капіталовкладень», — підкреслив він.
Детальніше читайте у статті Григорія Бурлаки «Євростандарти і проблеми нафтопереробки в Україні» у свіжому номері «ДТ».