Головний ризик підвищення акцизів на бензин, яке ініціює уряд, — збільшення частки неякісного бензину на ринку, відзначає директор ТОВ «Консалтингова група А-95» Сергій Куюн в статті для «Дзеркала тижня».
«Логіка проста: що вищі податки, то вигідніше займатися підробкою. Переконаний, що рекордні частки неякісного бензину на ринку торік і цього року з’явилися багато в чому завдяки дворазовому підвищенню акцизів на початку минулого року на тлі відсутності держконтролю за цією сферою.», — підкреслив він.
Зокрема, з жовтня 2009 року і по сьогоднішній день ринок вимушений поглинати компоненти бензинів КБ-92 і КБ-95, що випускаються кременчуцькою «Укртатнафтою» і мають погіршені споживчі властивості (20 евро/т замість 110 евро/т), констатує експерт.
«Розмір податків, по суті, є премією «бодяжника» за ризик, адже він не платить ані маленьких, ані великих податків. І якщо два роки тому він заробляв 60 євро/т, то зараз «премія» становитиме мінімум 172 євро/т. Як то кажуть, є за що боротися», — відзначив Куюн.
Експерт переконаний, що державі, яка ініціює підвищення цін, перш за все необхідно поклопотатися про контроль за якістю продукту що дорожчає.
«На жаль, даних про збільшення бюджетного фінансування Держспоживстандарту, котрий 2009 року не зробив жодної лабораторної проби нафтопродуктів на АЗС, у законі про бюджет на 2010 рік знайти не вдалося…», — підкреслив Куюн.
Докладніше читайте в статті Сергія Куюна «Акцизна однобокість» у свіжому номері «ДТ».