Домінування українських нафтопереробних заводів на вітчизняному ринку — питання часу, необхідного для модернізації виробництв і поліпшення якості продукту. Про це в інтерв’ю «Дзеркалу тижня» заявив виконавчий директор компанії «ЛУКОЙЛ-Україна» Фейруз Ісаєв.
«Ненормально, коли країна із шістьма нафтопереробними заводами і потужним Шебелинським ГПЗ завозить половину нафтопродуктів за імпортом, як це було торік», — переконаний він.
На думку Фейруза Ісаєва, основними причинами високих обсягів імпорту палива до України є, перш за все, фізичний брак українських аналогів на ринку і специфічні умови логістики.
«Навіщо везти в Київ одеське дизпаливо за 500 км, якщо білоруський НПЗ у Мозирі на 200 км ближче?» — пояснив він.
Водночас Ісаєв відзначив, що еволюція вітчизняного ринку у напрямку вибудовування логістики все ж таки присутня. Він уточнив, що зокрема його компанія активно працює з низкою великих українських компаній за так званими своп-поставками.
«Роздрібні мережі цих компаній на півдні ми забезпечуємо одеським паливом, а у віддалених північних і східних регіонах вони поставляють нам свій імпортний або український ресурс. Ця схема не нова — заміщення практикується в усьому світі, але в Україні раніше воно ускладнювалося через різну якість продукту компаній», — розповів він.
При цьому Ісаєв відзначив, що у міру того, як якість українських нафтопродуктів буде вирівнюватися, «ніхто не возитиме нафтопродукт через всю країну або за тридев’ять земель».
Докладніше читайте в інтерв’ю Івана Гонти з Фейрузом Ісаєвим у свіжому номері «ДТ».