Українці, які користуються газом, кожного місяця мають передавати постачальнику дані щодо споживання.
Юрист в енергетичній сфері Олег Бакулін в коментарі «УНІАН» пояснив, як діяти у випадку невірних нарахувань у платіжці за газ.
У такій ситуації споживачі мають в першу чергу звернутись до свого оператора газорозподільчих мереж (ГРМ) із проханням зняти контрольні показники приладу обліку газу.
«В першу чергу потрібно звернутись до оператора ГРМ для того, щоб можна було зняти контрольні покази лічильника. Якщо це не спрацює, то потрібно звертатися до Національної комісії по тарифам (НКРЕКП). Відносини між оператором ГРМ та споживачем стосуються ліцензійних умов і регулюються комісією», - зазначив він.
При цьому споживач зобов’язаний подавати показання лічильника з 1 по 5 число щомісяця тільки оператору ГРМ, тобто міськгазу. І не зобов’язаний передавати їх компанії-постачальнику газу.
Юрист зазначив, що у разі, якщо газорозподільча компанія невірно порахувала обсяг споживання або клієнт сам забув вчасно передати показання, відповідно нарахування в платіжці будуть невірними. Але їх несплата може привести до відключення від газопостачання.
«Постачальник надсилає рахунок і споживач, якщо не згоден, то не сплачує. І тоді у постачальника з’являється право припинити газопостачання. Якщо це приватний будинок – це критично», – заключив юрист.
Громадяни отримують попередження про відключення комунальних послуг за борги. Нагадаємо, чи мають право під час війни відключати українцям комунальні послуги, якщо у них є заборгованість.