Лише 10 липня «Укртранснафта» отримала перший буксир (див. «ДТ» від 14 липня), а вже 30 липня підписано акт приймання буксиру «Укртранснафта» на баланс ВАТ «Укртранснафта».
Буксир «Укртранснафта» був закладений на Чорноморському суднобудівному заводі у місті Миколаєві 25 грудня 2001 року, спущений на воду 21 червня за технічної готовності 66%. З 22 червня до 29 липня провадились пуско-налагоджувальні роботи та проектні випробування. Перший аналогічний буксир «Львів» було прийнято 10 липня цього року.
Призначення другого буксиру — універсальний буксир-кантовщик, готовий до роботи на відкритих рейдах, швартування танкерів у нафтотерміналі «Південний». Його водозаміщення — 650 тонн. Дозволене віддалення буксиру від берега — 100 миль, між портами-притулками — 200 миль.
Таким чином, для буксиру доступний будь-який регіон Чорного та Середземного морів. Упор на швартовах — 50 тонн. Завдяки такій характеристиці, танкери дедвейтом 100 тисяч тонн можуть підводити до терміналу лише два таких буксири замість чотирьох-п’яти. На буксирах встановлені гвинтокермові колонки діаметром 2300 мм компанії Rolls-Royce (завдяки цьому буксир розвертається на 360 градусів всього за 24 секунди); два двигуни потужністю 1600 кВт кожен, або загалом приблизно 5000 кінських сил. Швидкість переднього ходу — 12,5 вузла. Висока швидкість і заднього ходу.
Для погашення локальних пожеж на танкерах та терміналах на буксирах встановлено аварійний дизель-пожежний насос, здатний дати струмінь довжиною 100 метрів. Передбачене керування буксиром однією людиною з пілотського крісла. Електростанція складається з двох дизель-генераторів на 90 кВт кожен.
ДАХК «Чорноморський суднобудівний завод» виготовив уже п’ять аналогічних буксирів. Два з них працюють в Естонії, один — у Феодосійському порту. Крім того, завод близький до підписання контракту на виготовлення трьох таких буксирів для Росії. Завод будує танкери дедвейтом 45 тис. тонн для грецького замовника. В цей момент добудовується останній, шостий, танкер-продуктовоз. Конструкторське бюро «ЧСЗ» також закінчує розробку програми з будівництва танкерів дедвейтом 105 тис. тонн. Завод не приховує, що дуже сподівається на співробітництво з ВАТ «Укртранснафта» стосовно будівництва танкерів для реалізації проекту ЄАНТК у частині постачання каспійської нафти маршрутом Новоросійськ—«Південний».