ЮРІЙ БЕЗБОРОДОВ: «ОСНОВА УСПІХУ НАШОЇ КОМПАНІЇ — ЇЇ КОРПОРАТИВНА КУЛЬТУРА»

Поділитися
Бізнес потрібно вести так, щоб не було нестерпно боляче за безцільно вкладені гроші… За мотивами...

Бізнес потрібно вести так, щоб не було нестерпно боляче за безцільно вкладені гроші…

За мотивами повісті «Як гартувалася сталь»

В Україні є безліч телекомунікаційних компаній, що довели свою вищість у тій чи іншій сфері зв’язку. Проте лідирувати в найрізноманітніших напрямах — у міжміській і міжнародній телефонії, передачі даних, Інтернеті, IP-телефонії, стільниковому зв’язку стандарту GSM-1800 — поки що під силу тільки одній — Golden Telecom. Як удається цього домагатися і що потрібно для успішного ведення бізнесу?

Ми пропонуємо вам інтерв’ю з генеральним директором компанії Golden Telecom Юрієм БЕЗБОРОДОВИМ.

ТОВ «Голден Телеком» (Golden Telecom, Україна) — частина холдингу Golden Telecom Inc. (NASDAQ: GLDN). Компанія розвиває такі напрями бізнесу: послуги місцевого, міжміського й міжнародного телефонного зв’язку й передачі даних; інтернет-послуги, зокрема корпоративне підключення до Інтернету по виділених каналах і комутований доступ для широкого кола користувачів (торговельна марка «Світ Онлайн»); послуги мобільного зв’язку стандарту GSM1800 (Golden Telecom GSM). Golden Telecom є одним із найбільших недержавних інвесторів в Україні. Загальний обсяг інвестицій у розвиток телекомунікаційної галузі перевищив 62 млн. доларів.

Безбородов Юрій Максимович, генеральний директор ТОВ «Голден Телеком». Народився в квітні 1945 року в Карелії. Закінчив Харківське військове училище зв’язку, Ленінградську військову академію зв’язку. З 1976 року — служба в Київському вищому військовому училищі зв’язку. Займався інженерною, викладацькою та науковою діяльністю, захистив кандидатську й докторську дисертації, доктор технічних наук. Автор понад ста наукових праць, трьох монографій і 36 винаходів. З 1994 року очолює ТОВ «Голден Телеком» (до січня 1999 року — НПВФ «Банкомзв’язок»). Одружений, має двох дітей. На дозвіллі займається спортом.

— Компанія Golden Telecom добре відома на українському ринку, причому практично в усіх сферах телекомунікаційної діяльності. Які, на ваш погляд, основні причини успіху вашої компанії? Які принципи закладено в основу її бізнесу?

— Причин кілька. Передусім це закладена з самого початку корпоративна культура, яка й сьогодні є однією з основних цінностей нашої компанії. Ми завжди дотримуємося напрацьованих нами принципів взаємин між співробітниками, керівниками, клієнтами. Наша корпоративна культура має три складові.

Перша — західна культура ведення бізнесу, привнесена в компанію нашими іноземними партнерами-американцями. Друга — культура військова, позаяк із самого початку, та й тепер, у нашій компанії працює багато колишніх військових, офіцерів. Часом у нас полюбляють говорити про військову культуру з певним «гуморком», проте вона має багато позитивного. Відповідальність, обов’язковість і пунктуальність дуже важливі як у технічних сферах діяльності, так і в роботі з нашими клієнтами.

І третя складова успіху — наша молодь. Оскільки ми орієнтуємося на молодих і грамотних фахівців, на людей, чию свідомість не обтяжено спадщиною радянської доби. Ми розуміємо, що основа успіху компанії — наші співробітники. Тож одним з основних принципів є постійне піклування про їхній добробут, забезпечення гідних умов праці, високої заробітної плати, соціального захисту, страховки. Наші співробітники отримують пристойну зарплату (думаю, що серед телекомунікаційних компаній — найкращу) та щоквартальну премію, розмір якої залежить від якості виконання ними своїх обов’язків. Також є медична страховка, можливість займатися фізичною підготовкою та підвищувати свій професійний рівень: кожен працівник проходить безкоштовні тренінги, бере участь у присвячених телекомунікаціям міжнародних конференціях, семінарах і виставках.

Наймання, оплата праці та просування службовими щаблями відбувається в компанії без дискримінації та протекціонізму, оскільки непрофесіоналізм або помилка одного співробітника може прямо призвести як до фінансових збитків, так і до втрати довіри клієнтів, іміджу компанії тощо.

У Golden Telecom не працює жодного «блатного» або тих, хто прийшов сюди «по дзвінку».

У нас дуже жорсткий багатоступінчастий добір персоналу. Він починається з відділу кадрів і завершується співбесідою з генеральним директором. Абсолютно всі фахівці на завершальному етапі кадрового добору приходять на бесіду до мене. Це дозволяє уникнути як «липових» фахівців, так і випадкових людей. У результаті в нашому колективі панує здорова морально-психологічна атмосфера, люди це розуміють і цінують.

Не менш важливі чесні й відкриті взаємини серед директорів, менеджерів, засновників і партнерів.

— З огляду на специфіку України, наскільки легко чи, навпаки, важко працювати з іноземними фахівцями?

— Вважаю — і легко, і корисно. Раніше в нас було четверо представників іноземних засновників. Тепер у компанії залишився лише один зарубіжний фахівець — головний управляючий компанії Джефф Гаулі. Це свідчить, по-перше, про довіру з боку інвесторів, котрі вкладають у нашу компанію великі гроші. По-друге, про те, що наші люди можуть професійно виконувати обов’язки, раніше виконувані іноземцями.

Наші стосунки з іноземними інвесторами будуються на чесних партнерських відносинах. У нас одна мета й однакові погляди на ведення бізнесу. Ми жодного разу не збрехали й не обдурили одне одного.

— Як то кажуть, «клієнт завжди правий», отже, він має право на «примхи». Телекомунікаційні послуги в Україні пропонують багато різноманітних операторів. Чим і як вам удається привабити клієнта?

— На відміну від інших постачальників телекомунікаційних послуг, ми пропонуємо замовнику не тільки якусь окрему послугу, приміром, телефонію, а також свої власні засоби доступу — телефонні лінії, що їх ми прокладаємо та обслуговуємо самі. Сьогодні можна без перебільшення сказати: для нас немає таких понять, як «це неможливо» або «цих послуг ми не надаємо».

Нині Golden Telecom — єдина в Україні компанія, що надає повний спектр телекомунікаційних послуг, зокрема мобільний зв’язок, фіксований зв’язок, міжнародна телефонія, передача даних, Інтернет, IP-телефонія тощо. Ми надаємо клієнту готові рішення його телекомунікаційних завдань, з урахуванням індивідуальних потреб і специфіки діяльності замовника. Висококваліфіковані й досвідчені фахівці компанії, котрі регулярно проходять навчання за кордоном, разом із замовником визначають оптимальну форму ділового співробітництва як із технологічного, так і з фінансового погляду. Ми добре розуміємо потреби ринку, оскільки й самі є клієнтами, приміром, постачальників устаткування.

До речі, свої відносини з постачальниками будуємо винятково на комерційних засадах, обираючи постачальника на тендерній основі, з урахуванням максимальної кількості чинників добору — технічних, цінових, часових тощо. Не маємо справи з тими, хто намагається скерувати процес закупок у напрямі корисливих інтересів, підкупу посадових осіб або на шкоду компанії.

Ми постійно розвиваємо як існуючі, так і перспективні напрями свого бізнесу, опановуємо нові послуги, виходимо на нові регіони, і це вимагає від нас величезних коштів. Тож значну частину зароблених грошей ми реінвестуємо в нові проекти.

Сьогодні в галузі фіксованого зв’язку Golden Telecom присутній у 27 містах України. Ось і тепер у Дніпропетровську й Одесі ми розпочинаємо новий проект щодо надання послуг фіксованого телефонного зв’язку, Інтернету й передачі даних. Уже впроваджено аналогічний проект у Києві, а тепер наші клієнти й у цих містах матимуть змогу за допомогою нашої компанії швидко та якісно розв’язати всі пов’язані зі зв’язком проблеми: встановити в офісі цифрові телефонні лінії; надати послуги ISDN; забезпечити високошвидкісний Інтернет; установити необхідне обладнання й забезпечити технічну підтримку на кожному етапі співробітництва.

— Які з існуючих сьогодні напрямів діяльності Golden Telecom є пріоритетними та найприбутковішими нині, і що, на ваш погляд, стане пріоритетом у перспективі?

Із самого початку наша компанія орієнтувалася на розвиток двох напрямів бізнесу — мобільної та фіксованої мереж зв’язку. Мобільну мережу було запущено наприкінці 1996 року, фіксовану — на початку 1997-го.

Сьогодні, як і раніше, традиційна телефонія має підвищений попит і приносить нам основну частину доходів. Але для наших бізнес-клієнтів дуже важливо мати не просто окрему послугу — важливо й вигідно одержати, причому з рук одного оператора, повний комплекс телекомунікаційних послуг. Тож ми розвивали й розвиваємо відразу кілька напрямів бізнесу.

Природно, основний акцент робиться на тому, що нині найвигідніше. Проте ми дуже пильно стежимо як за розвитком потреб на українському ринку, так і за тенденціями, що існують за кордоном, і підтримуємо перспективні види бізнесу, оскільки не затребувані сьогодні ринком послуги цілком можуть стати найпопулярнішими завтра. Приміром, ми добре знали, що невдовзі в Україні має «вистрілити» така популярна сьогодні послуга, як IP-телефонія. Завдяки серйозній своєчасній підготовці до її запуску наші послуги IP-телефонії відразу захопили першість на ринку.

Ми прогнозуємо, що через рік-два відбудеться перерозподіл напрямів нашої діяльності, зокрема за ступенем дохідності. Дедалі більшу питому вагу матимуть передача даних й Інтернет, які ми активно розвиваємо. Дуже важливе тут і орієнтування на той чи інший сегмент ринку.

Приміром, IP-телефонія чітко спрямована на масовий ринок, а міжміська й міжнародна телефонія — на ринок бізнес-клієнтів. Але ж бізнес-клієнт — не «нескінченна субстанція». Найсолідніших клієнтів уже розібрали. Тож ми переходимо до середніх і дрібних клієнтів, до масового користувача й уже сьогодні пропонуємо наші послуги на всіх без винятку сегментах ринку. Прикладами вельми успішної такої діяльності є надання нами масових передоплачених послуг Інтернету «Світ Онлайн» і послуг IP-телефонії «Алло!».

— У більшості підприємств недержавної форми власності час від часу виникають труднощі при спілкуванні з різноманітними державними структурами. Чи вдається вам їх долати?

— Найкращий, найнадійніший і, мабуть, єдиний засіб збереження хороших відносин із державною та місцевою владою — це дотримання всіх законів, юридичних, нормативних і бюджетно-податкових норм, а також сумлінна сплата всіх нарахованих податків. Крім того при веденні справ із місцевою владою дуже важливо не допускати особистої зацікавленості чиновників.

Ми з самого початку поставили перед собою завдання будь-які питання вирішувати винятково законним шляхом. Це — один із принципів, які сьогодні дозволяють нам домагатися справедливих рішень у судах й інших державних органах.

Звісно, такий підхід не завжди зустрічає розуміння, адже не таємниця, що на ринку завжди є ті, хто вирішує свої питання досить просто — матеріально зацікавивши конкретну посадову особу. Або за допомогою серйозних покровителів. У таких випадках питання, приміром, виділення каналів або надання технічних умов на підключення до мережі загального користування вдається зняти за день-два. А нам часто доводиться їх вирішувати місяцями й навіть роками.

Проти нашої компанії веде боротьбу, приміром, той-таки «Укртелеком». Але нас немає в чому звинуватити й ми пишаємося цим фактом. Діяльність компанії цілком ліцензовано, ми сплачуємо всі податки, у нас немає подвійної моралі. І все, чого ми вимагаємо, — повністю в рамках чинного в Україні законодавства.

Безумовно, процес виходу на ринок і подальшої роботи нових операторів необхідно регулювати, держава не має права пускати його на самоплив. Але робити так, як сьогодні чинить «Укртелеком», також не можна. Сьогодні, користуючись своєю монополією, цей державний оператор перекриває шлях на ринок новим операторам зв’язку й не дає розвиватися порівняно старим (усе-таки в нашій країні цей бізнес відносно молодий).

При цьому «Укртелеком», маючи колосальні ресурси, багато власних ліній, трактів, каналів тощо, ремствує на відсутність грошей, які лежать у нього, як то кажуть, під ногами. А либонь потрібно лише визначити для сотень українських операторів фіксованого зв’язку розумну цінову політику за використання ними укртелекомівських ресурсів. Але, очевидно, окремим чиновникам це невигідно, позаяк сьогодні в Україні працює багато маленьких телекомунікаційних компаній, створених деякими колишніми керівниками «Укртелекому». І вони лобіюють власні інтереси.

Україна — велика і, в телекомунікаційному сенсі, практично не освоєна країна. З цього погляду «Укртелекому» вбачати в Golden Telecom конкурента цілком безглуздо. Додайте ще з десяток таких операторів, як Golden Telecom, — все одно роботи вистачить. Проте чимало наших високопоставлених державних службовців цього не розуміють або не хочуть розуміти. Дотримуючись принципу «не пущать», вони прагнуть усіляко обмежити тих, хто приходить на ринок. А такий підхід у корені неправильний: що більше в Україні буде таких операторів, як Golden Telecom, то швидше розвиватиметься її телекомунікаційна інфраструктура.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі