Починаючи з 1 липня кабельне телебачення для киян усе-таки подорожчає. Антимонопольний комітет нарешті дозволив оператору столичних телевізійних кабельних мереж, який має статус монополіста, — компанії «Воля» — підвищити місячну абонплату за аналоговий пакет із 30 каналів від 18 до 21 гривні, а за аналоговий пакет із 18 каналів — від 10,2 до 15 гривень. Це рішення є компромісним: у своєму березневому зверненні до АМК «Воля» просила надати їй дозвіл на місячну абонплату за повний пакет у 30 гривень, за неповний — у 17 гривень. Торік у відповідь на аналогічне звернення АМК рекомендував компанії утриматися від підвищення тарифів.
Свій намір підвищити тарифи «Воля» пояснила збільшенням витрат на надання телекомунікаційних послуг (і кабельного телебачення зокрема), у тому числі й подорожчанням енергоносіїв і транспортних послуг. Хоча процес трансляції ТБ-сигналу явно не належить до енергоємних, а транспортні витрати телекомунікаційної компанії (сама фірма розшифровує їх як «доставку матеріалів і устаткування») не превалюють у загальній сумі витрат. Згідно з даними компанії, послуга аналогового кабельного телебачення є найменш рентабельною, і підтримувати низькі ціни на неї доводиться, стримуючи розвиток сервісу, сучасних послуг і технологій.
Відповідно до Методичних вказівок щодо обгрунтування і розрахунку тарифів на послуги кабельного телемовлення, затверджених наказом Держкомзв’язку від 31 січня 2003 року №16, і з урахуванням планованої 15-відсоткової інфляції, «Воля» оцінила собівартість 30-канального аналогового пакета в 29,7 гривні.
Антимонопольний комітет, «ретельно проаналізувавши одержані від компанії «Воля» відомості», дійшов висновку, що заплановане підвищення абонплати до 30 гривень є необгрунтованим. АМК погодився з об’єктивним збільшенням на 23—28% витрат столичного оператора на сервісне обслуговування і модернізацію телемереж. Щоправда, замість зростання транспортних витрат і вартості енергоносіїв АМК виявив збільшення вартості матеріалів і устаткування. І вивів свою «обгрунтовану вартість» 30-канального пакета — «не більш як» 22 гривні.
При цьому будь-яких власних розрахунків АМК не навів. Зате голова комітету Олексій Костусєв про всяк випадок нагадав, що «багато киян стурбовані заміною каналів у неповному пакеті і звертаються до нас із проханням вплинути на ситуацію». Хоча, на думку О.Костусєва, це і не є зловживанням монопольним становищем: рішення про склад пакета законодавство покладає на Нацраду з телебачення і радіомовлення, оператор залишається у полі пильної уваги антимонопольного регулятора.
Як уже писало «ДТ» (№568 за 15 жовтня 2005 року), ще 2005 року компанія «Воля» звернулася до Антимонопольного комітету України з пропозицією підтвердити обгрунтування компанією зміни ціни на соціальний пакет. Проте АМК, погодившись із необхідністю підвищення тарифів, рекомендував утриматися від такого кроку і поступово змінювати тарифи 2006 року, враховуючи підсумкові показники 2005-го і прогнози на 2006-й. Компанія виконала рекомендацію АМК і торік підвищувати тарифи не стала. Тим більше що 2005 року вона вже підвищувала ціни: з 1 травня вартість трансляції 17 каналів у вузькосмуговій мережі соціального пакета збільшилася до 10,2 грн. замість 7,5, а в широкосмуговій мережі, що включає 30 каналів, — до 18 грн. замість 15.
Мережа компанії «Воля» охоплює 90% багатоповерхових житлових будинків у Києві. За різними даними, вона обслуговує від 520 до 560 тис. клієнтів. З них близько 40 тис. користуються послугами цифрового телебачення, інші приймають аналогові пакети.