СТОЛИЦЯ ГУМОРУ МАЄ НАМІР ПЕРЕТВОРИТИСЯ НА УКРАЇНСЬКИЙ ДАВОС

Поділитися
«...Как сказал Черномырдин Виктор Степанович, которого я очень уважаю. Обаятельнейшая личность! Мудрейший человек!....

«...Как сказал Черномырдин Виктор Степанович, которого я очень уважаю. Обаятельнейшая личность! Мудрейший человек!.. Он сказал: «Давос — это прежде всего отдых. Сумеете организовать отдых — все к вам и приедут. А там они уже будут договариваться... Так что завтра я возьму на себя развлекающую миссию — я буду варить раков на пароходе, по собственному рецепту, чтоб вас угостить...».

М.Жванецький. З виступу на діловому форумі в Одесі 20 вересня 2002 року

В.Черномирдін. З виступу на тому самому форумі в Одесі:

«...Меня недавно приперли к стенке: «Почему проблемы?» Часто, где не появишься, почему да почему? Я его спрашиваю: «У вас в Украине с Гондурасом есть проблемы?» Он смотрит на меня. «А с Берегом Слоновой Кости?» Снова смотрит. Я, говорю, отвечу за себя: «У нас, в России, нет. И у вас тоже нет. Хоть ты и не знаешь...» Да, проблемы между нашими странами есть. Если бы их не было, то тогда и незачем было бы собираться...».

Загалом, як казав Великий комбінатор, «крига скресла». За зближення України та Росії взялася Одеса.

Одесити, що живуть по обидва боки кордону, а серед них і члени московського відділення Всесвітнього клубу одеситів, очолюваного Жванецьким, вирішили: час покінчити із млявими відносинами між двома братніми країнами. Відтепер вони мають вийти на новий якісний рівень. І Одеса зі своїми традиціями та звичаями — кращий для цього плацдарм. Отож, завдяки спільним дружнім зусиллям столиця гумору з 20 до 22 вересня приймала ділових людей, чиновників і народних депутатів із двох країн.

Сподівання на те, що форум відкриватиме Президент України, не справдилися. Буквально за два дні до початку його роботи Леонід Данилович перебував із дводенним візитом в Одесі, де зустрічався з президентом Румунії. Тож ліміт перебування в південному регіоні було вичерпано. Зате, як і обіцяли, другий день форуму запам’ятався вареними раками від Жванецького на теплоході «Паллада», який курсує вздовж одеського узбережжя. Загалом, українсько-російський діловий форум на одеській землі, що зібрав близько 300 чоловік, вже охрестили постійно діючим щорічним заходом...

Ну а якщо серйозно, то українсько-російські відносини, попри часті зустрічі у верхах, бізнес-форуми й, нарешті, тісні зв’язки між двома народами, заслужили цього року ярлик «торговельної війни». Це при тому, що поточний рік проголошено Роком України в Росії. Але найприкріше — невтішні тенденції. Уже за сім місяців нинішнього року втрачено майже 10% взаємного товарообігу. Причому скорочення експортних поставок зачепило метал, хімію, продукти харчування. Зменшується також питома вага Росії в імпорті України. Не можна похвалитися й теплим інвестиційним кліматом. Попри зростаючий інтерес росіян до приватизації великих українських підприємств за обсягом прямого інвестування в нашу економіку Російська Федерація посідає аж п’яте місце. На 1 січня ц.р. росіяни інвестували майже 300 млн. дол., що становить 6,7% від загального обсягу. При цьому український капітал, що спрямовується до Росії, іще скромніший — лише 85 млн. дол.

На цьому тлі ділова зустріч в Одесі мала б надати нового імпульсу до усунення перешкоди на шляху торговельно-економічної співпраці. Бо, попри прийняття різноманітних спільних рішень, насправді мало що змінюється. Узяти хоча б питання про створення зони вільної торгівлі. Останнім часом про неї багато говориться. Давно підписано нову угоду, проте Росія досі її не ратифікувала. Торік прем’єр-міністри двох країн домовилися про прискорення цього процесу. Але зараз з’ясовується, що сторони по-різному розуміють вільну торгівлю.

Вирішення питання гальмується правилами й процедурами взаємних обмежень. Українська сторона, на відміну від російської, наполягає на тому, аби обмеження були зведені до мінімуму чи зняті взагалі. До того ж президенти та прем’єр-міністри домовилися про їхнє скасування. Але в результаті з’являються дедалі нові й нові. Відбувається це тому, що ініціаторами їхнього впровадження часто стають самі підприємства, на повідку яких і йдуть чиновники.

Все ж зрушення в цьому напрямі все-таки накреслилися. Хоча поки що можна говорити про заходи, ухвалені в односторонньому порядку. Україна скасувала свою постанову, ухвалену у відповідь на «трубну» постанову російського уряду. Зокрема, зняла обмеження на торгівлю залізорудною сировиною. Жест доброї волі зроблено, і Київ чекає жесту у відповідь від російського уряду. Україна також готова пропускати через кордон без мита та ПДВ товар, що надходить у рамках кооперації.

Про це говорив у своєму виступі на пленарному засіданні форуму міністр економіки і з питань європейської інтеграції України О.Шлапак. Проблеми економічної співпраці порушив і віце-спікер Верховної Ради О.Зінченко. На жаль, із російського боку на форумі міністри не були присутні. Приїхали лише заступники міністрів із транспорту й АПК. Тому позиція сусідів із питань зони вільної торгівлі й низки інших проблем озвучена не була.

Росію з офіційної сторони репрезентував Надзвичайний і Повноважний Посол Росії в Україні В.Черномирдін і глава комітету Держдуми Росії зі справ СНД і зв’язків зі співвітчизниками, голова громадської ради українсько-російського співробітництва В.Ігрунов, один з ініціаторів і організаторів одеської зустрічі. Ділові кола були представлені переважно москвичами й ростовчанами. Варто зазначити, що з Ростовської області приїхали не лише представники бізнесу, а й чиновники адміністрації.

Саме міжрегіональна співпраця є сьогодні тією ниточкою, яка допоможе відновити розірвані зв’язки та сплести нові. Тому й зростає рік у рік зацікавленість у контактах на рівні регіонів. Сьогодні між областями України й Росії укладено понад 250 прямих договорів. Отож зустріч в Одесі — ще один крок у цьому напрямі. Ну а з українського боку бізнес репрезентували підприємства Одеси й Києва.

Детальніше проблеми й перспективи розвитку обговорювалися в секціях. У рамках форуму їх працювало п’ять. Це «АПК», що викликала найбільший інтерес, «Промисловість і будівництво», «Транспорт, зв’язок, інформаційні технології», «Культура, освіта, наука, туризм і рекреація». А також секція «Міжрегіональне співробітництво», у рамках якої відбувся «круглий стіл» «Україна—Росія: на рубежі тисячоліть». До речі, учасники «круглого столу», а в ньому взяли участь в основному вчені та політики, обговорюючи проблеми й перспективи співпраці, відзначали непрості відносини, які складаються між нашими країнами. Зокрема, підкреслювалося: сьогодні в Росії, загалом, не спостерігається великого прагнення співробітничати з Україною. Як, утім, і в Україні, яка побоюється, що Росія спить і бачить, як підім’яти під себе сусіда. І проблема не лише у відсутності внутрішньополітичної консолідації. А й у тому, що ділові люди не надто покладаються на стабільність у своїх країнах. Тому воліють мати справу з іншими, надійнішими, партнерами. Водночас учасники «круглого столу» як прибічники російсько-українського зближення вважають: тісна співпраця, заснована на взаємній вигоді, може привести до бажаного результату. Але для цього необхідні спільні зусилля й конкретні кроки, а не штампування рішень заради рішень.

Котрий рік поспіль йдеться про вживання заходів для зближення національних законодавств, про оптимізацію податкового й тарифного регулювання експортно-імпортних поставок, про створення зони вільної торгівлі... Але віз і нині там. Учасники одеського форуму у своєму зверненні до президентів України й Росії чергового разу попросили сприяти якомога оперативнішому вирішенню цих питань. Крім того, вони пропонують створити на міжурядовому рівні українсько-російську раду експертів із питань економічного, політичного, наукового й культурного співробітництва, українсько-російський депозитарій, сучасний міжнародний вуз для підготовки фахівців у сфері фінансових послуг. У сфері транспорту ухвалили рішення розробити спільні інвестиційні проекти з використання портів Азовського та Чорного морів, підтримати проект автомобільної паромної переправи Іллічівськ—Новоросійськ—Поті. У зв’язку з цим Мінтранс Росії запропонував провести спільну конференцію вантажовласників як головних на сьогодні гравців на цьому полі. Підкреслювалася необхідність прискорити роботу зі створення трансприкордонних транспортних коридорів. Сьогодні Мінтранс Росії й України готують проекти нових схем, і важливо, аби вони відповідали інтересам не лише двох країн, а й вантажовласників. У сфері АПК учасники форуму мають намір домагатися відновлення коопераційних зв’язків, передусім у сільгоспмашинобудуванні та селекції в рослинництві і тваринництві.

Ну а щоб закріпити ділове співробітництво пером, щоб потім уже нічим не можна було вирубати, висловили бажання видавати під патронатом двох урядів спільний журнал із проблем економіки, політики, науки та культури...

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі