Тоді як у Європі спостерігається спад продажів легкових автомобілів, в Україні протягом останнього року відбувся стрибок на 25%. Тепер за місткістю авторинку наша країна посідає 12-те місце в ЄС. Причому українські автолюбителі вже не задовольняються старими автомобілями — їх почали купувати на 2,8% менше.
Будь-яка помітна для громадського життя подія, повторившись не менше трьох разів поспіль, має всі підстави вважатися традиційною. Тим більше якщо вона стає масштабнішою, привертаючи увагу дедалі більшої кількості людей. Столичне автошоу, проведене корпорацією УкрАВТО 19—21 травня, стало вже третім за ліком, затьмивши всі попереднім своїм розмахом. Єдине, що залишилося без змін, це місце проведення — «Автоцентр на Столичному», розміщений за добре відомою багатьом киянам та гостям столиці адресою: Столичне шосе, 90. Чи це не прямий наслідок автомобільного буму, що охопив країну?
Закордонні автовиробники, які мають тонкий нюх, миттю відчули, де їхня продукція особливо бажана, і постаралися не втратити свій шанс. Вражає вже сам перелік представлених авто: «Мерседес-Бенц», «Крайслер», «Джип», «Тойота», «Ніссан», «Рено», «Мазда», «Сузуки», «Опель», «Шевроле», «Ланос», «ЗАЗ», «Лада», «Тата», «Дон Фен», «Ямаха», «Імтра»... Тільки УкрАВТО було презентовано три нових бренди — «Додж», «Сааб» і «Ленд Марко». Усього ж у рамках автошоу проведено 12 презентацій автомобілів, поява яких на українському авторинку очікується вже нинішнього року. Серед них насамперед «Додж Калібр», «Сааб 9-3» і «Сааб 9-5», «Шевроле» («Авео», «Епіка» — нове ім’я «Еванди» і «Каптіва»), «Опель-Астра Твін Топ», нові розробки Запорізького автомобілебудівного заводу «Ланос-Пікап» і міський автобус I-van.
Новинки року були представлені також брендами «Тойота», «Ніссан» і «Мазда».
Особливою популярністю серед відвідувачів користувалося Dodge Caliber — нове слово в найбільш конкурентному С-сегменті. «Візьми життя за роги!» — так в усьому світі звучить девіз Dodge. Caliber — п’ятидверний автомобіль, який поєднав риси спортивного купе з потужністю і функціональністю SUV. Щоб краще зрозуміти, що це таке, послухаємо Томаса Хауша, виконавчого директора підрозділу міжнародних продажів і маркетингу Chrysler Group:
— Новий Dodge Caliber поєднав у собі сміливий дизайн, практичність, місткість, інноваційні особливості і доступне виконання. Він дозволяє своїм власникам бути активними, підкреслювати свою індивідуальність, жити наповненим життям.
Оскільки передбачалося значне збільшення кількості учасників, було побудовано нову трасу для проведення тест-драйвів позашляховиків. Легкові автомобілі тестували на полегшеній трасі. Загальна територія, відведена під проведення автошоу-2006, становила 12 гектарів.
Автомол «Автоцентр на Столичному» приготував відразу кілька новацій: відкрив салони нових брендів «Сааб» і «Додж», які відтепер продаються на його території, і презентував новий напрям роботи і нову торгову марку «Тюнінг на Столичному».
Відвідувачі автошоу мали змогу ознайомитися з усім процесом автомобілебудування з демонстрацією всіх можливих взаємодій його учасників. Саме тому на теперішньому автошоу були присутні численні партнери автовиробників по ринку. Зокрема окрему експозицію займав організатор автошоу Українська автомобільна корпорація разом із автомобілебудівними заводами, що входять до її складу — українським ЗАЗ і польським FSO, основними виробничими постачальниками й партнерами, такими як «Росава», «Укравтозапчастина» та ін. Свої можливості із забезпечення післяпродажевого обслуговування продемонстрували компанії ЗіпАВТО, Центр сервісного обслуговування УкрАВТО, компанії побутової техніки «Фокстрот» і JVC.
Гаслом Столичного автошоу-2006 цілком міг би стати відомий вислів «прийшов, побачив і... купив». За час його проведення було продано понад 400 автомобілів! Причому кожна компанія-учасник нинішнього року пропонувала відвідувачам спеціальні умови придбання автомобілів, які діють лише на Столичному автошоу-2006. До того ж покупці мали можливість скористатися вигідними пропозиціями найбільших операторів банківського і страхового ринків. За ці дні банки відкрили понад 80 кредитних справ.
І, звісно ж, не можна оминути увагою розважальну програму, підготовлену організаторами для відвідувачів автошоу. Це насамперед виставка антикварних автомобілів і експозиція ЗАЗ-клубу, виступи популярних естрадних виконавців Лері Вінна, EL Кравчука, Світлани Лободи, груп 69 і XS. Незабутнє враження справив на киян масштабний автопарад усіх брендів-учасників Столичного автошоу, караоке на Столичному, в якому брали участь гості свята. Вікторини, конкурси, пейнтбол, графіті-шоу, шоу екстремальної їзди, старт фахового ралі, виступи клоунів, подарунки дітям — усе стало святковим уїк-ендом для тих, хто прийшов цими днями на Столичне шосе, 90.
Одне слово, була справжня феєрія, така, про яку на Заході зазвичай кажуть — Show must go on — шоу має тривати. Сподіваємося, так і буде наступного року.