СТАБІЛЬНЕ ПОДОРОЖЧАННЯ ПРОТЯГОМ РОКУ ЦІНИ НА АВТОМОБІЛІ БУЛИ «СТАБІЛЬНИМИ», АЛЕ ПОКУПЦІ СКАРЖАТЬСЯ НА ПОДОРОЖЧАННЯ...

Поділитися
Авторинок України 2003 року не відчував істотних потрясінь — закони, які регулюють цю галузь, не змінювалися, оператори ринку розвивалися досить синхронно, конкуренція була прогнозованою...

Авторинок України 2003 року не відчував істотних потрясінь — закони, які регулюють цю галузь, не змінювалися, оператори ринку розвивалися досить синхронно, конкуренція була прогнозованою. Однак є ще декілька чинників, які визначали цінові коливання на ринку.

В очікуванні нових мит

Один із головних чинників, які вплинули на ціни, — очікування збільшення мит на ввезені автомобілі. Закон, який передбачає підвищення ставок мит на нові та вживані автомобілі, обговорювався в парламенті протягом усього року. Восени його навіть було прийнято в першому читанні. Завдяки цьому попит на автомобілі тримався на досить високому рівні, що дозволяло автодилерам не прагнути мінімізувати ціни. А наприкінці року цей чинник узагалі викликав велетенський сплеск продажів на авторинку.

Втім, закону так і не ухвалили, ставки мит не змінилися. Тож і 2004 року цей ринковий подразник, як і раніше, стимулюватиме продажі і триматиме ціни в тонусі.

Ціна в євро плюс витрати конвертації «зелені»

Одним із найістотніших чинників впливу на вартість нових автомобілів 2003 року стали коливання курсу євро щодо долара та гривні. Так, якщо на початку року за 1 євро давали 5,8 грн., у середині — 6,2 грн., то наприкінці 2003-го — уже 6,8 грн. Річ у тім, що вітчизняний авторинок дуже залежить від європейського. Адже більшість продаваних в Україні іномарок — європейського виробництва (у тому числі японських і американських марок). Відповідно, ціни більшості імпортних автомобілів «прив’язуються» до єдиної валюти Старого Світу. Водночас оплата при купівлі автомобілів в українських автосалонах здійснюється в гривнях, у перерахунку з євро на день платежу. Тому, якщо на початку року за автомобіль, оцінюваний у 10 000 євро, покупець платив 58 000 гривень, то в червні — 64 000, а в грудні — уже 66 000 гривень! Якщо для купівлі машини покупець складав гроші в доларах, зростання курсу євро також негативно позначилося на кінцевій ціні. Адже якщо для купівлі цієї ж машини в першому випадку покупець мусив обміняти 10,9 тис. дол., то в червні — 12 тис. дол., а в грудні — уже 12,4 тис. «зелених». Таким чином, начебто стабільна ціна на автомобіль для багатьох українців реально зросла на 10—13%.

За що купив, за те продав

На ринку вживаних автомобілів також помітне збільшення цін. Річ у тім, що структура ринку вживаних автомобілів протягом року дедалі більше зсувалася у бік перепродажів машин, які вже експлуатувалися в нашій країні. Ціни на них залишалися стабільними. Але на авторинку присутні й іномарки, нещодавно завезені в країну. Втім, їх у кілька разів менше від ринку внутрішніх перепродажів, зате попит на них високий. Суми платежів при розмитненні автомашин розраховуються в євровалюті. При цьому напівлегальні методи розмитнення, що дозволяють не сплачувати частину платежів при ввезенні автомобілів, 2003 року перегонникам вдавалося задіяти дуже рідко. Таким чином, «свіжозавезені» автомобілі, які з’являлися на автобазарах, пропонувалися за цінами вищими, ніж раніше.

Ще один аспект — більшість операцій з купівлі-продажу вживаних автомобілів на автобазарах здійснюється в доларах. І якщо хтось купує нову машину замість старої, то ситуація — явно не на його користь. Він продає стару машину на ринку й одержує за неї американські долари, нову ж змушений купувати в перерахунку на євро. В окремих випадках доходить до парадоксів: автомобіліст два роки тому купив новий європейський автомобіль за 12 тис. доларів і сьогодні при продажу вже вживаного авто отримує точно таку саму суму. Є в цьому й прикрий нюанс: за ці гроші нову машину аналогічного класу йому купити вже не вдасться... Таким чином, ціни вживаних дво-трирічних машин «підтягувалися» до ціни нових, тобто дорожчали.

Квоти і дешеві кредити

Спокійному ставленню споживача до поступового підвищення цін сприяла ще одна причина — можливість купівлі в кредит. Безпроблемне отримання грошей, яких не вистачало, щоб купити авто, робило покупців менш сприйнятливими до ціни. Так, покупець, котрий розраховував раніше купити вживану машину, із використанням кредитних грошей купував уже нову. Інші теж легко погоджувалися на дорожчу покупку, ніж зробили б це, не маючи кредитних грошей.

Найдоступніші автомобілі, представлені на українському ринку, також трохи подорожчали (див. таблицю). Йдеться про ЗАЗи, ВАЗи і Daewoo. Майже всі перелічені машини виробляються в Україні, тому їхні ціни залежать в основному від внутрішніх чинників. Вартість автомобілів, випущених на Запорізькому автомобілебудівному заводі, зросла через підвищення витрат на закупівлю комплектуючих. А от російські ВАЗи дорожчали зовсім з іншої причини. Річ у тім, що на російські автомобілі з двигуном робочим об’ємом 1,0—1,5 л запроваджено квотування, величина якого значно менша від потреб ринку. Водночас ряд українських автозаводів виконує великовузлове складання ВАЗів, а російське підприємство не досить ритмічно постачає комплектуючі до них. Таким чином, попит значно перевищує пропонування, що дає можливість автотрейдерам «накручувати» ціни. Втім, ціни на ВАЗи, схоже, уже підвищувати нікуди — багато потенційних покупців відмовилися купувати цю машину на користь Daewoo і ЗАЗів.

Таким чином, практично в усіх сегментах авторинку покупці відчули підвищення цін. Хоча дилери кажуть: подорожчання не було!

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі