РИНОК МОБІЛЬНОГО ЗВ’ЯЗКУ ЗРОСТАЄ ВИПЕРЕДЖАЮЧИМИ ТЕМПАМИ

Поділитися
Головним результатом перших двох місяців розвитку ринку мобільного зв’язку в Україні стали темп...

Головним результатом перших двох місяців розвитку ринку мобільного зв’язку в Україні стали темпи зростання, які випереджають усі прогнози, а також подальше збільшення того невеличкого розриву в абонентській базі і фінансових показниках, що намітився між двома провідними операторами наприкінці минулого року. У лютому користувачами мобільного зв’язку стали 197 тис. осіб. Для порівняння: у лютому 2003-го ця цифра становила 95 тис. — удвічі менше. Темпи приросту абонентської бази в лютому сягнули 2,72%. А загалом на початок березня в Україні налічувалося 7,035 млн. мобільних абонентів (рівень проникнення — 14,7%). При цьому абонентська база UMC становила 3,65 млн. чол., а «Київстару» — 3,17 млн. чол.

Трохи збільшилася абонентська база «Голден Телеком» — до 47,4 тис. чол. (великою мірою за рахунок продажу стартових пакетів Uni як карток поповнення рахунку). Абонентська база DCC, як і раніше, оцінюється в межах 85 тис. чол., WellCOM — 40 тис. чол. Нові абоненти не поспішають підключатися до їхніх мереж, очікуючи, хто з них першим розпочне експлуатацію нової національної GSM-мережі. За оцінками агентства Mforum, ще приблизно 40 тис. абонентів користуються послугами інших операторів, які надають послуги рухомого зв’язку, приміром, у стандартах CDMA та «Алтай».

Як бачимо, на сьогодні UMC демонструє активнішу й агресивнішу маркетингову політику й міцно утримує понад половину ринку (на початок березня — 51,9%; для порівняння, у цей самий період минулого року— 45,6%). При цьому 1,5% ринку UMC відібрала у свого основного конкурента — компанії «Київстар» (та скоротила частку ринку з 49,9% у березні торік до 45,1% на сьогодні). З інших операторів найпомітніша частка ринку DCC — 1,2%.

При цьому розподіл часток основних операторів у найприбутковішому підсегменті ринку — обслуговуванні контрактних абонентів — ще асиметричніший. Із загальної їх кількості UMC на кінець лютого обслуговувала 50,43%, «Київстар» — 38,8%.

У цілому частка UMC у прирості нових абонентів у лютому дорівнювала 82,8% (163 тис. нових клієнтів, включно з «Джинс»). Частка «Київстару» — 15,1% (майже 30 тис. абонентів). Частка інших операторів — 2,1%.

Сьогодні на реальне зниження тарифів поки що пішла тільки UMC. Нові тарифи компанії, що базуються на знижці залежно від кількості придбаних послуг, передбачають зниження вартості хвилини дзвінка на зовнішні мережі (найдорожчого) до значень від 40 до 20 центів. При цьому в тарифах компанії нарешті з’явилися пільгові внутрішньомережеві розцінки, збереглися популярні низькі тарифи на місцеві дзвінки й на дзвінки в обраних абонентських групах. Ще одним популярним кроком UMC стало запровадження гранично простого тарифного плану «Супер-Джинс» з однаковою вартістю дзвінка на всі напрямки на рівні 27 центів і відсутністю терміну дії.

«Київстар» активно рекламує послуги «Коло друзів» із вартістю хвилини 9 центів усередині групи із семи осіб (майже стільки ж коштує хвилина розмови між собою для всіх абонентів «Джинс»). Крім того, «Київстар» запровадила послуги «Старпейдж» для абонентів попередньо оплаченого сервісу, що спрямоване на залучення зокрема тих, хто мало розмовляє (послуга невитратна для того, хто телефонує з міських мереж на мережу «КС»).

Отже, за збереження наявних темпів зростання десятимільйонний мобільний абонент (який відповідає проникненню 20%) з’явиться в Україні вже до осені. І плани компаній досягти перевищення кількості мобільних телефонів над кількістю стаціонарних (близько 11 млн.) реалізуються навіть раніше, ніж на кінець року.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі