На техогляд — удвічі частіше

Поділитися
2007 рік почався із сюрпризів, які коштуватимуть грошей автовласникам. Спочатку значно зросла вартість проходження технічного огляду під час первинної реєстрації старих автомобілів віком 8 років і більше...

2007 рік почався із сюрпризів, які коштуватимуть грошей автовласникам. Спочатку значно зросла вартість проходження технічного огляду під час первинної реєстрації старих автомобілів віком 8 років і більше. Потім кияни отримали нового начальника столичного ДАІ Олексія Калинського, котрий раніше обіймав посаду заступника начальника департаменту ДАІ. А тепер змінюється порядок проведення державного технічного огляду транспортних засобів. Його проект уже оприлюднено на сайті ДАІ МВС.

Привертає увагу зміна періодичності проходження технічного огляду. Якщо на даний момент техогляд проходили раз на два роки, то відповідно до пункту 8.1 проекту Порядку проведення технічного огляду «легкові, вантажні автомобілі, мотоцикли, моторолери, причепи, напівпричепи підлягають техогляду один раз на два роки, за умови, що строк експлуатації з моменту випуску заводом-виробником не перевищує чотирьох років включно». Якщо ж вік зазначених технічних транспортних засобів перевищує чотирирічний, технічний огляд (ТО) доведеться проходити щороку. А автобуси, вантажні автомобілі, пристосовані для перевезення людей, і спеціалізовані автомобілі для перевезення небезпечних вантажів мають проходити ТО двічі на рік.

Проводиться ТО у період з 2 січня по 31 серпня. Ті, що змушені з’являтися на процедуру двічі на рік, мають робити це протягом кожного півріччя.

Звісно, небагато знайдеться бажаючих відвідати МРЕВ уже 2 січня. Мало того, практика свідчить про протилежне — більшість автовласників відкладають марудну процедуру до квітня, а то й травня. Досить багато й таких, що зволікають із ТО до останнього дня літа. Тому нескладно припустити, що із запровадженням нових правил черги на проходження ТО в серпні будуть довгенькі. А це, певна річ, посприяє збільшенню армії фахівців із прискорення проходження ТО, котрих і так розвелося чимало на підступах до столичних МРЕВ.

Теоретично необхідність ретельного огляду технічного стану далеко не нових автомобілів зрозуміла. Але не треба бути даішником, щоб помітити на дорогах силу-силенну автомобілів, котрі вже років із 20 як зняті з виробництва, а самі екземпляри перебувають у такому стані, що не могли б пройти технічний огляд за жодних обставин. Не кажучи вже про свіжу моду тюнінгувати свої автомобілі. Власники «жигулів»-класики, наприклад, знімають передній і/або задній бампер, що, на їхню думку, зробить автомобіль сучаснішим, але водночас поставить жирний хрест на безпеці. Праворуч на лобовому склі цих автомобілів теж маячить талон про успішне проходження ТО.

Чи дасть змогу почастішання техоглядів знизити кількість небезпечних із технічного погляду транспортних засобів на дорогах? Теоретично — так. Практично ж... Зате годі сумніватися в тому, що кількість грошових зборів за послуги зросте. Адже технічний огляд не безплатний, та й накладні витрати... Приміром, прозору кишеню для кріплення талона на вітровому склі авто, хочеш не хочеш, а купувати доводиться. Хоча ця невигадлива штучка чомусь коштує більш як 11 грн.

Втім, після втручання Антимонопольного комітету ці гроші вже витрачати необов’язково. МВС України, на виконання рекомендацій Антимонопольного комітету, скасувало неправомірну вимогу до власників транспортних засобів купувати при видачі талона про державний технічний огляд спеціальний вініловий тримач для його кріплення.

В іншому ж водіям залишається покладатися на самих себе. Тому доведеться заощадити додаткову суму на проходження ТО і постаратися не зволікати з його проходженням до останнього дня.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі