«Купуйте українське» — вкладайте в українське

Поділитися
Нехай будучі покоління візьмуть у свої руки торгівлю і промисел. Бо завжди бідним є той нарід, який не має свого промислу і в якому торгівлю ведуть чужинці.....

Нехай будучі покоління візьмуть у свої руки торгівлю і промисел. Бо завжди бідним є той нарід, який не має свого промислу і в якому торгівлю ведуть чужинці...

Андрій Шептицький

Сьогодні українців, котрі, можна сказати, виконують заповіт вельмишановного митрополита Шептицького стосовно торговельної справи, — десятки (якщо не сотні) тисяч. Проте лише одиниці займають ключові позиції. Торговельну компанію «ІНТЕРМАРКЕТ», очолювану Романом Шлапаком, по праву вважають кращою в Західній Україні.

Автору вже доводилося писати про діяльність цього торговельного підприємства («ДТ» від 23 листопада 2002 року). І приємно зауважити, що українська торговельна компанія не лише вижила, не просто втримала взяті позиції, а й розвивається ударними темпами. Два роки тому ТК «ІНТЕРМАРКЕТ» об’єднувала два магазини самообслуговування (площею 500 і 1500 кв. м), два оптові магазини cash & carry (площею 5500 і 7500 кв. м), центр дистриб’юції (загальна площа 10000 кв. м, холодильний зал площею 1700 кв. м), вісім дисконтних магазинів «Барвінок» (середня площа 500 кв. м) і супермаркет «Арсен» (6500 кв. м). А нині ця українська торговельна мережа збільшилася ще на п’ять «Барвінків» і одного «Арсена». 90 відсотків магазинів — виключна власність «ІНТЕРМАРКЕТу», центр дистриб’юції — також.

На радість клієнтів, котрі вже звикли до якісного обслуговування в «ІНТЕРМАРКЕТі», мережа дисконтних магазинів і супермаркетів розростається. Уже цієї осені здадуть у експлуатацію два дисконтні магазини — у місті Червонограді й у Львові на вулиці Лінкольна. У березні 2005-го буде введено в дію третій супермаркет у Львові, який зараз будується. У найближчій перспективі — спорудження «дисконтів» і супермаркетів у райцентрах Львівської області Сокалі, Червонограді (загалом буде три магазини «Барвінок»), Дрогобичі, Новому Роздолі, Новояворівську, а також в обласних центрах Західної України — Луцьку, Івано-Франківську, Рівному. Відповідно до п’ятирічного плану розвитку «ІНТЕРМАРКЕТу», до кінця 2008 року в мережі з’являться ще 24 супермаркети та 93 дисконтних магазини. Загальна інвестиційна сума цього проекту становитиме 190 млн. дол. А загальний товарообіг досягне не менш як 1611 млн. дол.

У тому, що так усе й буде, не сумніваються навіть банки: «ІНТЕРМАРКЕТ» вчасно погашає як кредити, так і відсотки за ними. Останній кредит у 3,1 млн. дол., наданий польською стороною, торговельна компанія обслуговує за графіком, як, утім, і всі інші. Товарообіг на підприємстві постійно зростає. Приміром, обсяг від реалізації продукції в 2003 році дорівнював 286,7 млн. грн., а за перше півріччя 2004-го — уже 193,5 млн. грн. Не дивно, що вітчизняні банки вишикувалися в чергу, якщо можна так сказати, до об’єкта нашої розповіді.

Попри те, що вітчизняні банки знизили відсоткові ставки й готові надавати довгострокові кредити, «ІНТЕРМАРКЕТ» шукає нові джерела фінансування. Недавно за підтримки ВАТ «Укрексімбанк» і ТОВ «Оптима-Інвест» компанія успішно провела перший випуск облігацій під 18% річних у гривнях.

Розміщення власних облігацій зручно ще й тим, що надає емітенту велику свободу дій, зокрема не потрібна застава майна. Утім, зручності передбачено і для покупців облігацій «ІНТЕРМАРКЕТу»: періодичність виплати доходів — щоквартальна; облігації, випущені на два роки, можна продати вже через 12 місяців. Словом, практично весь обсяг облігацій номінальною вартістю одна тисяча гривень кожна, на суму 10 млн. грн., розійшовся в перший же день розміщення, тобто попит перевищив пропозицію. Хоча компанії планували розміщувати позику від 22 вересня до 5 листопада ц.р. Такий бліц-продаж облігацій укотре підтвердив високі репутацію й імідж «ІНТЕРМАРКЕТу» та його торгових брендів.

Уперше випуск облігацій на українському фондовому ринку організувала компанія, чий головний офіс знаходиться у Львові! Досі основними менеджерами облігаційних емісій виступали або київські торгівці цінними паперами, або банки.

Презентаційна емісія блискавично розійшлася в західному регіоні України. Глава спостережної ради ТОВ «Торговельна компанія «ІНТЕРМАРКЕТ» Роман Шлапак зауважив: «Ставка робилася лише на західні області. У нас мети йти далі не було. За моїми простими прогнозами, ми можемо тут отримати від емісій і десятки мільйонів доларів, не входячи в київський ринок».

Відповідно до своїх далекосяжних планів «ІНТЕРМАРКЕТ» також не збирається відмовлятися й від дешевих західних кредитів (робота в цьому напрямі триває) та від інших інструментів залучення капіталу. Зокрема, ТК розглядає варіант співпраці з так званими пасивними інвесторами, для котрих не важливий характер бізнесу, куди вони вкладають свої гроші, — їх цікавить лише можливість заробити. Так званих портфельних інвесторів «ІНТЕРМАРКЕТ» просить не турбуватися. Це пояснюється тим, що в своїй діяльності ця компанія цінує передусім незалежність у прийнятті рішень. Керівництву підприємства відомо чимало випадків, коли портфельний інвестор фактично або руйнував створений українським менеджментом бізнес, або «відсував» українського партнера від управління підприємством.

А либонь саме завдяки адміністративній самостійності, яка дозволила управлінському персоналу «ІНТЕРМАРКЕТу» діяти максимально компетентно, торговельна компанія змогла зайняти домінуючі позиції на місцевому ринку торгівлі. Менеджмент підприємства, першим почавши впроваджувати на території Західної України професійні технології обслуговування клієнтів, підтримує торговельний стандарт на відповідному міжнародному рівні. В умовах мережі, яка дедалі розростається, робити це вельми непросто. У кожній із торговельних точок цієї ТК на однаково високому рівні забезпечується якісна робота персоналу, реалізується якісний товар. А якщо казати про такий формат торгівлі, як дисконтний, то, на думку фахівців, мережа магазинів «Барвінок» — єдина в Україні, що відповідає цим вимогам. Задля справедливості слід підкреслити, що всього цього «ІНТЕРМАРКЕТ» досяг у значно складніших умовах, ніж ті, які існують у східних регіонах країни й у столиці, де купівельна спроможність населення вдвічі вища, ніж у галичан.

Отож весь трудовий колектив підприємства по праву може пишатися перемогою в конкурсі «Обличчя міста-2000». А глава компанії Роман Шлапак у номінації «Підприємець» на конкурсі «Галицький лицар-2001» удостоївся грамоти «За визначні досягнення та звеличення Галичини». Того самого 2001 року фірма перемогла в обласному конкурсі на звання «Кращий роботодавець року» серед підприємств Львівської області. Керівництво ТК «ІНТЕРМАРКЕТ» отримало «Галицького лицаря-2003» як краща торговельна мережа супермаркетів. Р.Шлапака було нагороджено почесною грамотою «Заслужений працівник сфери послуг України» за вагомий внесок у розвиток підприємництва. Того ж таки 2003-го керівника «ІНТЕРМАРКЕТу» на Всеукраїнському конкурсі «Кращий роботодавець-2003» нагородили відзнакою «За досягнення соціальної ефективності та привабливості підприємства».

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі