КОРПОРАТИВНИЙ ГУРУ СКОРОЧУЄ ЦИКЛ РОЗРОБКИ ПРОДУКТУ І ВИВЕДЕННЯ ЙОГО НА РИНОК

Поділитися
Вибухове зростання номенклатури товарів та послуг не лише розширює вибір для споживачів, а й одночасно ускладнює його...

Вибухове зростання номенклатури товарів та послуг не лише розширює вибір для споживачів, а й одночасно ускладнює його. Проте досить часто в ще складнішому становищі опиняються самі виробники товарів та послуг, особливо якщо це великі підприємства із широкою регіональною (або навіть міжнародною) мережею філій. Їхні співробітники (або партнери), відповідальні за збут, самі не завжди можуть швидко вивчити нову продукцію, аби належним чином представити її споживачеві. У такому разі час може дорого коштувати. Адже в результаті виникає ризик спізнитися з виведенням перспективних новинок на ринок — покупець іде до моторнішого конкурента, який пропонує аналогічну продукцію.

Це лише один приклад, який ілюструє ціну некомпетентності працівників компанії. І водночас підтвердження того, що в наше століття інформатизації вчитися доводиться постійно й усім. Однак проблема полягає в тому, як зробити цей процес дешевшим, не втрачаючи в якості.

Дедалі частіше організовувати, як у старі добрі часи, спеціальні курси й відряджати на них працівників — справа затратна, та й не завжди в цьому є сенс. Світ переходить на дистанційне навчання з використанням інтернет-технологій. За словами експертів, на Заході зараз простежується бум e-learning (електронне навчання) — на спеціальні інтелектуальні навчальні системи щорічно витрачається вже по кілька мільярдів американських доларів. Гроші, які залишалися в квиткових касах і готелях, потекли в електронну індустрію. При цьому, як стверджує Арсеній Тарасов, менеджер з розвитку бізнесу Cisco Systems (компанія-піонер в галузі електронних навчальних систем), коштів витрачається приблизно вдвічі менше.

Тепер трохи про якість навчання. E-learning — це насамперед web-курси, віртуальні класи та комп’ютеризоване навчання. Використання в ньому інтерактивності дозволяє пожвавити процес, наблизити його до реальності, аж до того, що учасники «уроку» отримують можливість ставити запитання й обмінюватися думками з допомогою голосового зв’язку. Знаходить застосування в цьому процесі й телебачення, передане по інтернет-протоколу.

Втім, головною принциповою особливістю навчальних інтернет-систем є те, що в центрі процесу навчання перебуває не викладач, а учень. Інформація мусить бути донесена прямо на його комп’ютеризоване робоче місце. (Не має значення, де розміщене це робоче місце — в офісі чи це ноутбук у залі чекання аеропорту, підключений до мережі Інтернет.) Той, хто навчається, зайшовши в систему, вибирає перелік курсів (крім обов’язкових) і складає собі зручний розклад. Курс навчання завершується оn-line тестуванням, результати якого заносяться на індивідуальну сторінку кожного працівника, що виконує роль залікової книжки. Таким чином, система дозволяє керівництву контролювати процес навчання кожного конкретного працівника й оцінювати його можливості.

Цікаво, що навчальна система, організована у внутрішньому порталі корпоративного Інтранета, дозволяє підтримувати також горизонтальне передавання знань і досвіду між співробітниками. Тобто вона перетворюється на своєрідний мозок компанії. За великим рахунком, інформатизація перетворить конкуренцію на ринку в конкуренцію ефективності роботи таких корпоративних мізків, яка насамперед визначається здатністю до навчання, збереження придбаних знань та вмінням швидко знаходити необхідну на даний момент інформацію.

Природно, електронний мозок грунтується на сучасній комп’ютерній техніці, за яку потрібно платити. Крім того, доведеться потурбуватися про вирішення деяких питань, пов’язаних із переповненням каналів зв’язку, масштабністю і динамічним навантаженням серверів. Втім, вони вже не є проблемою — компанії, які спеціалізуються в галузі телекомунікаційних та мережевих продуктів (та ж таки Cisco Systems), пропонують готові технічні й програмні вирішення. Єдине, що хотілося б підкреслити, — електронне навчання, попри всю його привабливість, навряд чи коли-небудь зможе повністю замінити живе спілкування людей, у процесі якого здійснюється обмін знаннями. Якщо, звичайно, люди не хочуть перетворитися на роботів...

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі