iForum — конференція, присвячена новій економіці

Поділитися
Першого квітня 2010 року відбудеться наймасштабніша в нашій країні конференція інтернетників — Український форум інтернет-діячів (iForum)...

Першого квітня 2010 року відбудеться наймасштабніша в нашій країні конференція інтернетників — Український форум інтернет-діячів (iForum). Захід уже другий рік збирає під одним дахом офлайн-тусовку тих, хто створює, підтримує і живить український онлайн.

Торішній iForum став відомим завдяки безпрецедентній для України кількості учасників (1100 чоловік) і якості програми. Це унікальний у середовищі українського вебу захід, беручи участь у якому за невеличкі гроші, слухачі одержують можливість безпосередньо спілкуватися із «зірковим» складом доповідачів. Серед останніх — не тільки ті, хто «робить» Уанет, а й ключові діячі Рунету: Антон Носик, Ігор Ашманов, Кирило Готовцев, Дмитро Сатін та ін.

Про те, як зародився iForum і що очікує численних слухачів конференції цього року, — інтерв’ю з ідейним натхненником і одним з організаторів конференції Олександром ОЛЬШАНСЬКИМ.

— Як народилася ідея організувати такий захід?

— Ідея належала Олексію Масю, і він сформулював її приблизно так: зібрати «на каву» всіх, з кого і складається український Інтернет. І тих, хто стояв біля його витоків у далеких 90-х, і знакових особистостей сьогодення: яскравих креативників-блоггерів, старт-апів і ключових інвесторів галузі. І, звісно ж, найактивніших його користувачів. Така проста, на перший погляд, ідея виявилася справжнім викликом, оскільки в умовах кризового березня 2009 року люди не були налаштовані витрачати гроші на «неперевірені» заходи. Трохи порадившись, ми вирішили ризикнути.

Навколо цієї ідеї швидко утворилося коло людей, котрі проголосили себе оргкомітетом. Причому не тільки з України, а й із Росії. Результат — найбільша в історії українського Інтернету конференція, що зібрала понад 1000 учасників і була організована фактично за 15—17 днів.

Що опосередковано є показником і зрілості нашого українського онлайну, і його потреби в заході такого масштабу, де можна і знайти інвестора під свій проект, і оцінити стартові перспективи старт-aпу, і здобути спеціальні знання у справжніх гуру інтернет-сфери, і розвіртуалізуватися — для старих віртуальних знайомих, і кулуарно поспілкуватися з «братами по духу», і познайомитися з легендарними особистостями як Уанету, так і Рунету. Без перебільшення можу сказати, що на сьогодні iForum — основний захід в Україні у сфері Інтернету, на якому зберуться всі значущі в цій сфері компанії. А за великим рахунком, ця конференція присвячена новій економіці, в якій мало хто з нас щось розуміє.

— Що нового ви приготували для Форуму інтернет-діячів цього року?

— По-перше, цього року доповіді будуть більш практичними, оскільки ринок зріє, і люди хочуть заробляти гроші. По-друге, iForum 2010-го меншою мірою є експромтом — його підготовкою займається значно збільшений оргкомітет. За рахунок цього склад доповідачів став іще сильнішим. Більшість із них навіть не потребують представлення — їхні імена і нікнейми відомі всьому російськомовному Інтернету. Наголошу, що захід має дуже великий пізнавальний потенціал, і значна частина доповідей має конкретне практичне застосування. Тож цього року основна проблема оргкомітету — неможливість втиснути в рамки заходу все, що хотілося б, — і нам, і слухачам, і доповідачам.

По-третє, цього року більшу частину програми віддано українським доповідачам. Тоді як зарубіжні б’ють усі рекорди за зірковою репрезентативністю. Так, уперше в Україні виступатиме Ігор Ашманов, генеральний директор компанії «Ашманов і партнери», відомий російський спеціаліст у галузі штучного інтелекту, розробки програмного забезпечення, управління проектами. Не помилюся, якщо припущу, що повний аншлаг очікує виступ однієї з легенд Рунету — Антона Носика, у минулому — головреда та ідеолога Lenta.ru, творця Gazeta.ru, президента СЕО Rambler, людини, котра консультувала найбільшу угоду з придбання LiveJournal. Незмінно безцінним досвідом готові поділитися Дмитро Сатін — головний експерт по Usability у Росії і Кирило Готовцев — один із головних ідеологів реклами в Рунеті, і багато інших.

У свою чергу, не залишать байдужими слухачів і вітчизняні інтернет-гуру, наприклад, єдиний відомий український політик Михайло Бродський, котрий є справжнім блогером і асоціює себе з Інтернетом, гуру з електронної комерції Денис Олейніков (futbolka.ua), Владислав Чечоткін (rozetka.ua), Сергій Петренко (Яндекс Україна), Євген Шевченко (UAMaster, ІМУ) і, звісно ж, традиційно — головний фахівець із вірусного маркетингу Олексій Мась. На жаль, у форматі інтерв’ю неможливо згадати всіх доповідачів, але можу гарантувати, що кожен зі спікерів у будь-якому з чотирьох потоків заслуговує на особливу увагу слухачів.

— Ви згадали про чотири потоки. Розкажіть докладніше про кожен із цих тематичних напрямів цього року.

— Український форум інтернет-діячів цього року (як і минулого) відбуватиметься у чотири потоки: Інтернет-бізнес, Інтернет-реклама, Інтернет-технології і Web 2.0. У принципі, найпопулярнішим потоком, з досвіду минулого року, є бізнес-напрям. Не стане винятком і нинішній рік. Це зрозуміло: бізнес-потік дуже сильний, він приваблює велику кількість як старт-апів, так і інвесторів — причому і діючих, і потенційних.

Хоча я до цього питання ставлюся філософськи. Зрозуміло, що Інтернет-бізнес завжди буде ключовою секцією, з іншого боку, він цілком неможливий без інших стовпів Інтернет-ринку (технологій, реклами тощо). Тому слухачі, як правило, вибирають частину доповідей із потоку Інтернет-бізнес, а частину — із супутніх інструментів його реалізації. Тож, як показує практика, люди «мігрують» із потоку в потік, бажаючи послухати і про залучення інвесторів, і про монетизацію, і про інвестиційні стратегії, і про механізми просування в мережі, і про загальний стан справ у світовому Інтернеті.

І так само їм цікава інформація з реклами і маркетингу, і безпосередній досвід створення того чи іншого проекту. Це чудова можливість дізнатися з перших вуст, чому якісь рішення були здійснені так, а не інакше. Тобто насправді межа між тематичними потоками часто дуже умовна, а питання в потоках досить переплетені, тому що бізнес неможливий без реклами, реклама — без бізнесу, а технології потрібні і для того і для іншого.

Але так чи інакше, Інтернет-бізнес, очевидно, буде ключовим потоком iForuma-2010. І можна точно сказати, базуючись на списку доповідачів, що він не залишить байдужими навіть людей, далеких від бізнесу.

Що стосується потоку Інтернет-реклама, то він традиційно найбільш «темпераментний» — як за темами, так і за активністю аудиторії. Цей потік буде розбито на чотири блоки: вступний, де буде подано загальну інформацію з ринку, блок з медійної баннерної реклами, блок з пошукової оптимізації і контекстної реклами та останній — з оцінки ефективності реклами та юзабіліті. Цікаво, що буде можливість порівняти український і російський ринки, оцінити, чим вони відрізняються у медійній рекламі в цілому і в баннерній — зокрема.

Буде також цікавий технологічний потік. Його особливість полягає в тому, що він розрахований не на розв’язання якоїсь вузької проблеми, а орієнтований на методики вибору правильного технологічного інструментарію, на стратегічні рішення, що впливають на успіх будь-якого проекту в Інтернеті, — вибір технічних платформ, основних механізмів тощо.

Та я ще раз хочу акцентувати увагу на безпрецедентному пізнавальному потенціалі iForumа. Крім того, особисто для мене захід цінний спілкуванням у кулуарах і новими ідеями, які витають у повітрі і дають зелене світло новим знайомствам і новим проектам. Тобто розвитку.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі