Приємно сидіти в кріслі й читати кримінальні зведення, статистику дорожньо-транспортних подій, пити каву, розмірковуючи про те, що «зі мною це вже точно ніколи не станеться!» Але ж з курсу теорії ймовірностей відомо, що коли ймовірність події 0, це не означає, що подія не може статися. Це всього лише ймовірність…
Отже, департамент ДАІ Міністерства внутрішніх справ України обнародував статистику дорожньо-транспортних пригод за перші десять місяців нинішнього року: в Україні було зареєстровано 37360 ДТП, у яких загинули 5415 чоловік і травмовано 46214.
Якщо порівнювати з минулим роком, то кількість автопригод зменшилася на 3,8%, а загиблих і поранених — відповідно на 8,4 і 2,2%. Зважаючи на істотне зростання автопарку у країні, можна говорити, що ситуація на дорогах усе-таки змінюється на краще. Найбільш аварійними виявилися літні місяці, пік припав на серпень.
Ситуація з розподілом ДТП по днях тижня не змінилася. Максимум аварійності припадає на п’ятницю й суботу, майже 35% аварій.
Наїзд на пішохода і зіткнення транспортних засобів становлять 69,3% усіх ДТП, відповідно і кількість постраждалих від цього різновиду ДТП становить 94,9% від загального числа.
Найбільше аварій зареєстровано в столиці. Хоча можна припустити, що середня швидкість руху столичними вулицями помітно знизилася, проте кількість автомобілів збільшилася. Та й однією з умов одержання страховки є оформлення ДТП за всіма правилами, навіть якщо це подряпини на бампері.
У разі, якщо водій тікає з місця події, розкриваність ДТП становить 72,4%. А найпоширенішими причинами аварій стали: порушення правил маневрування, перевищення безпечної швидкості, перехід дороги пішоходом у невстановленому місці, виїзд на зустрічну смугу, несподіваний вихід пішохода на проїзну частину.
Слід урахувати, що далеко не всі дорожньо-транспортні пригоди оформляються і потрапляють до статистики. Частина водіїв домовляються «полюбовно» і роз’їжджаються без виклику співробітників ДАІ.
До речі, першою жертвою ДТП була англійка Бріджет Дрісколл. 17 серпня 1896 року її збив автомобіль, що нісся з «божевільною швидкістю» 6,4 км на годину — водій «форсував» мотор, бажаючи збільшити швидкість автомобіля. Після піврічних слухань було винесено вердикт, що смерть «була випадковою». Правил дорожнього руху тоді ще не існувало.
Щасти вам на дорогах, і не забувайте, що страхування автомобіля і відповідальності не є захисним закляттям чи індульгенцією, яка звільняє власника від наслідків.
19 листопада був День пам’яті жертв ДТП...