Нові автомобілі: продажі зростають
Українці купили майже на 10 тис. нових автомобілів більше — краща динаміка зростання продажів у офіційних дилерів
«З голочки» імпортовано більше, аніж уживаних
Статистика констатує, що 2001 року в Україні було продано на 15% автомобілів більше, аніж 2000-го — 71,21 тис. на загальну суму $647,2 млн. Причому іномарки наші співвітчизники купували набагато охочіше, аніж автомобілі «радянського» виробництва — ВАЗів і ГАЗів рік тому купили усього на 6,5% більше, аніж 2000-го. Водночас європейських, японських і корейських машин придбано майже на 42% більше. Єдине, в чому іномарки поки не можуть протистояти автомобілям виробництва країн СНД — це в ціні. Адже коли для ВАЗів і ГАЗів $6000 — практично верхня цінова межа, то за такі гроші навіть найдешевшу нову іномарку купити нереально. Тому машин російського й українського виробництва в нашій країні усе ще продається майже в 2,5 разу більше, аніж іномарок.
Головний результат 2001 року — подолання тенденції постійного зниження обсягів ринку нових автомобілів, що спостерігалася протягом усього 2000-го й у першому півріччі 2001 року. Цифри свідчать: починаючи з третього кварталу минулого року, продажі нових легкових автомобілів почали стрімко зростати і досягли свого максимуму наприкінці року — четвертий квартал став рекордним за останні два роки. Більше того, за результатами 2001-го обсяги імпорту нових автомобілів уперше за останні роки перекрили обсяги ввезення уживаних автомобілів.
Цікаво й те, що підвищення продажів 2001 року відбулося багато в чому за рахунок активізації покупців у регіонах країни. Наприклад, значно зросла кількість реалізованих автомашин у Східній Україні, а також у західній частині країни, де до 2001 року в основному продавалися уживані іномарки. Позитивному факту сприяло у тому числі і зростання дилерських мереж офіційних імпортерів — за останній рік в Україні чисельність автосалонів збільшилася на 15%.
Над зростанням продажів трудилися спільно
Аналітики такі разючі зміни на ринку пояснюють низкою чинників. По-перше, авторинок дуже чуйно реагує на стабільність економіки України — за прогнозованого зростання добробуту населення значно підвищується його купівельна активність. Розвитку позитивної тенденції сприяло і зміцнення позицій гривні стосовно долара. В умовах плавної ревальвації національної валюти весь імпорт фактично дешевшав.
Ще одним дуже важливим аспектом збільшення продажів стало обмеження імпорту уживаних автомобілів (удосконалення законодавчої бази й успішна боротьба з різноманітними напівлегальними каналами ввозу), що сприяло зміцненню позицій офіційних імпортерів, розвитку систем дистрибуції в Україні. Втім, не дрімали і самі продавці нових автомобілів. Вони вели розумну цінову політику, виводили на ринок доступніші моделі, розширювали програми продажів. Пожвавленню останніх сприяв і розвиток системи продажів автомобілів у кредит. Таким чином, легальним комерсантам удалося розширити аудиторію покупців нових автомобілів.
за матеріалами www.autoconsulting.com.ua